تاریخ : 1401,شنبه 24 ارديبهشت19:44
کد خبر : 432451 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کلید اولیه به همراه دفترچه سوالات آزمون دستیاری منتشر شد

کلید اولیه به همراه دفترچه سوالات چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند و از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن هستند.

کلید اولیه به همراه دفترچه سوالات چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شد.

دفترچه سوالات آزمون در قالب چهار دفترچه A و B و C و D منتشر شده است و کلید اولیه چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی نیز بر اساس دفترچه ها در قالب چهار کلید منتشر شده است.

داوطلبان از شنبه ساعت ۱۸ تا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه می توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی سوال مورد اعتراض و رفرنس مورد نظر ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

نتایج اولیه نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می شود و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می گیرد.

پیش از این قرار بود آزمون دستیاری دوره چهل و نهم در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود که پس از برگزاری شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مقرر شد آزمون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود اما همچنان برخی از داوطلبان معترض عدم اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تعویق زمان آزمون و به روز رسانی منابع آزمون هستند.