تاریخ : 1401,دوشنبه 26 ارديبهشت16:16
کد خبر : 432638 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آخرین فرصت دریافت اعتراض به سوالات آزمون دستیاری، امروز

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آخرین فرصت دریافت اعتراض به سوالات آزمون دستیاری گفت: کلید نهایی پس از رسیدگی به اعتراضات منتشر می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر محمدمهدی نوروز شمسی افزود: کلید اولیه به همراه دفترچه سوالات چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شده است و داوطلبان تا عصر امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند اعتراضات خود به سوالات را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

وی افزود: تاکنون داوطلبان اعتراض خود را به برخی از سوالات ارسال کرده اند که از فردا این اعتراضات به هیات های بورد هر رشته ارسال می شود و رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود. به هیات های بورد فرصتی داده شده است که نتیجه نهایی رسیدگی به سوالات مورد اعتراض را اعلام کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره زمان اعلام کلید نهایی آزمون دستیاری دوره چهلم و نهم گفت: پس از پایان رسیدگی هیات های بورد، کلید نهایی آماده می شود که پیش بینی می شود در هفته آینده کلید نهایی را اعلام کنیم.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

دفترچه سوالات آزمون در قالب چهار دفترچه A و B و C و D به همراه کلید اولیه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

نتایج اولیه نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می شود و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می گیرد.

پیش از این قرار بود آزمون دستیاری دوره چهل و نهم در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود که پس از برگزاری شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مقرر شد آزمون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود اما همچنان برخی از داوطلبان معترض عدم اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تعویق زمان آزمون و به روز رسانی منابع آزمون هستند.