تاریخ : 1401,سه شنبه 27 ارديبهشت23:01
کد خبر : 432789 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

گزینه ای برای تحریم روسیه نماند

یک دیپلمات اروپایی با یادآوری سلسله تحریم های این اتحادیه علیه روسیه، اذعان کرد که گزینه های بروکسل برای وضع تحریم علیه مسکو روبه اتمام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یک دیپلمات اروپای معتقد است که بروکسل تقریبا دیگر تحریمی در چنته خود برای وضع علیه روسیه ندارد.

این دیپلمات اروپایی که در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد محدودیت های پیشنهادی علیه مسکو حضور داشت، در مصاحبه ای گفت که وضع بسته هفتم تحریم ها علیه مسکو بسیار دشوار خواهد بود. ما در آستانه رسیدن به محدودیت های خود هستیم. بسته هفتم تحریم های روسیه شامل چه مواردی می شود؟

این مقام اروپایی متذکر شد: اگر چنین آشفتگی در مورد تحریم نفتی روسیه بوجود آمد، تصور کنید با پیشنهاد ممنوعیت (واردات) گاز (از روسیه) چه اتفاقی می افتد.
وی در بخشی از مصاحبه خود گریزی به هشدار نخست وزیر مجارستان مبنی بر تاثیر بمب اتمی وار تحریم های نفتی روسیه بر اقتصاد این کشور داشت و تأکید کرد که مجارستان هنوز از موضع خود در مورد تحریم نفتی علیه روسیه کوتاه نیامده است.

او همچنین هشدار داد که در صورتیکه اروپا بتواند با پرداخت مالی مجارستان را برای همراهی با بسته ششم تحریمی روسیه تطمیع کند، انتظار دریافت کمک در کشورهای دیگر از جمله بلغارستان برای دریافت کمک های مشابه ایجاد خواهد شد.

اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین 5 بسته تحریمی را علیه مسکو وضع کرده و بسته ششمی که گفته می شود در برگیرنده تحریم های سنگین علیه بخش نفتی روسیه است، را در راه دارد. اگرچه اعضای این اتحادیه با گذشت قریب به دو هفته از پیشنهاد تحریم های دور ششم هنوز در دستیابی به اجماع نظر ناموفق بوده اند.