تاریخ : 1401,پنجشنبه 29 ارديبهشت17:15
کد خبر : 432911 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

باغ عدن کورنوال انگلستان

اگر بدنبال گلخانه بزرگ گنبدی باشیم به یکی از گلخانه‌های گنبدی بزرگ دنیا در انگلستان می‌رسیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ارزش گلخانه‌ها و کشاورزی صنعتی، در تمام دنیا قابل فهم شده است. کشورهایی که اکنون گلخانه های بزرگ در حال تأسیس میباشند، می‌توانند در آینده چند قدم از دیگر کشورها جلوتر باشند. حتی در کشور ما هم پروژه هایی برای ایجاد گلخانه های بزرگ و صنعتی استارت خورده بطوری که یکی از بزرگترین گلخانه جهان، در کشور ما وجود دارد. گلخانه‌ها می‌توانند از لحاظ های مختلفی سودمند باشند. از لحاظ کسب درآمد از گلخانه، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، تولید محصولات سودآور گلخانه ای، حداکثر مقدار تولیدی در کمترین فضای ممکن، و بسیار کاربرد های دیگری که خیلی کارآمد و مفید هستند.

قزاقستان

بر اساس گزارش خبرگزاری فارسی و گروه صنعتی مهراد، مبلغ بسیار 500 میلیارد در استان ترکستان کشور قزاقستان که در همسایگی کشورمان قرار دارد، توسط یک سرمایه گذار اهل کشور روسیه، برای ساخت بزرگترین گلخانه دنیا این سرمایه بزرگ قرار داده شده است. طبق اعلامیه پایگاه خبری استان ترکستان، شروع ساخت سازه گلخانه در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۴ پایان میابند. این گلخانه قرار است بزرگترین گلخانه در جهان شود و حتی سبزیجاتی مانند خیار، گوجه، بادمجان، کدو سبز و در حدود ۳۰۰ هزار تن محصول در مساحتی۵۰۰ هکتاری زیر یک سقف کشت شود. در مراحل اول این گلخانه در مساحتی به معادل ۵۰ هکتار ساخته میشود تا برای بهره برداری استفاده شوند.

 باغ عدن کورنوال انگلستان

باغ عدن کورنوال انگلستان

اگر بدنبال گلخانه بزرگ گنبدی باشیم به یکی از گلخانه‌های گنبدی بزرگ دنیا در انگلستان می‌رسیم. یکی از بزرگترین گلخانه‌های دنیا در انگلستان ساخته وجود دارد. این باغ به عنوان بزرگترین گلخانه جهان در کتاب ثبت رکورد گینس ثبت شد و رکورد دار بود اما درحال حاظر این رکورد را از دست داده است. باغ عدن در محوطه یک معدن ۱۶۰ ساله قدیمی به شکل ۳ سازه گلخانه ایی حبابی مانند بزرگ در جنوب غربی منطقه کورنوالِ انگلستان ساخته شده است.

پوشش گلخانه عدن از جنس پلاستیک پلیمر است. از جمله ویژگی های پلیمر این است که در روز گرما را میگیرند و در شب به گیاهان میدهند و در هزینه گرمایش آن صرفه جویی میشود. این گلخانه زیبا در سال ۱۹۹۶ ساخته شد. هیتر گلخانه گروه صنعتی مهراد بهترین و با کیفیت ترین نوع هیتر برای گرمایش گلخانه است.

فرایند پروژه باغ عدن درحال گسترش یافتن است. هدف از ساخت آن، تحقیقات و مکانی برای بازدید عموم می باشد.

 

 

 

گلخانه کشور هلند

هلند کشوری کوچک واقع در غرب اروپا با مساحتی بیش از ۴۱ هزار کیلومتر مربع که جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر را دارا میباشد. یعنی مقدار جمعیت آن از جمعیت پایتخت کشور ما یعتی تهران کمتر است و مساحت آن تنها به اندازه سه استان شمالی کشور ما میباشد؛ اما جالب است بدانید پس از ایالات متحده آمریکا، هلند بیشترین میزان صادرات محصولات باغی و کشاورزی را دارد و در رتبه دوم میباشد. ۲۰ سال پیش بزرگترین گلخانه در جهان به اسم هلند بود. گلخانه ای با مساحتی حدود ۱۰.۵ هزار هکتار که عددی بسیار قابل توجه است! همین گلخانه ۰/۲۵ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده بود! بسیاری از مردم کشور هلند را با گلخانه هایش یاد میکنند.

 باغ عدن کورنوال انگلستان

گلخانه شیشه ای ایران با کشت هیدروپونیک

به نقل از گروه صنعتی مهراد در سال ۱۳۹۳ با سرمایه گذاری بزرگی که در این پروژه انجام شد، پروژه ساخت بزرگترین گلخانه شیشه‌ای ایران با شیوه کشت هیدروپونیک شروع شد. سرمایه گذاری برای ساخت کامل این گلخانه هیدروپونیک که از یکی از گلخانه های معروف ایران است، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که نیمی از هزینه ساخت این گلخانه از طریق بانک کشاورزی، و نیمه دیگر آن توسط سرمایه گذاران تأمین شده است. روند ساخت این گلخانه به غیر از کسانی که برای ساخت آن تلاش کردند، برای ۲۳۰ نفر در امر کشت و پرورش باعث ایجاد شغل در این زمینه شده است. محصولات این گلخانه که ۸۵ درصد از آن به خارج از کشور صادر می‌شود و ۱۵ درصد باقی مانده نیز در بازار داخل کشور عرضه می‌شود . برای ساخت بزرگترین گلخانه هیدروپونیک ایران با پوشش شیشه ای به همراه سامانه اتوماسیون و کنترل هوشمند از شیشه های مخصوصی به نام (ونلو) ساخته شده است تمامی موارد مانند سازه گلخانه، دریچه های تهویه، ناودان های جمع آوری آب باران و آب تغلیظ، ساختمان گلخانه، استخر های تأمین آب و تأسیسات جانبی، واحد های سورتینگ و بسته بندی سامانه های تهویه، سیستم گرمایش، آبیاری و تغذیه مبتنی برفناوری های نوین جهان و برای نخستین بار در کشور و در غرب آسیا اجرا شده است.

سازه گلخانه گروه صنعتی مهراد از تخصص های این شرکت است که در این فرایند میتواند به شما کمک کند.

 

بزرگترین گلخانه پشت بامی جهان در مونترال کانادا

بزرگترین گلخانه جهان که بصورت پشت بامی است به مساحت ۱۵ هزار متر مربع در کشور کانادا آغاز به کار کرد. این گلخانه حدود سه برابر یک زمین فوتبال استاندارد میباشد.

همچنین در این گلخانه انواع محصولات کشاورزی تولید و جهت صادر شدن به کشور های دیگر آماده میشود.

کدام کشورها بیشتر از گلخانه های هوشمند استفاده می کنند؟

پیش‌بینی می‌شود که اروپا در طول دوره ایی قابل پیش‌بینی بیشترین سهم از بازار گلخانه‌های هوشمند را در جهان در اختیار داشته باشد. بخش کشاورزی در اروپا بسیار حرفه ای و از نظر فناوری پیشرفته است و در آینده این پیشرفت بیشتر از گذشته میشود.

 

بیشترین گلخانه های دنیا کجاست؟

امروزه هلند دارای بسیاری از بزرگترین گلخانه های جهان است که برخی از آنها به قدری وسیع هستند که می توانند سالانه میلیون ها سبزیجات تولید کنند.

گلخانه ها از گذشته بسیار دور وجود داشتند و در طول زمان با پیشرفت محیط این سازه ها نیز پیشرفته تر شدند. در آینده کشور هایی که از نظر کشاورزی قدرتمند هستند و گلخانه های پیشرفته تری دارند میتوانند سردمداران جدید این حوطه بشوند. هیتر گلخانه گروه صنعتی مهراد بهترین و با کیفیت ترین ها را به شما میدهد.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/432911/