تاریخ : 1401,یکشنبه 01 خرداد00:43
کد خبر : 433039 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

خدمات الکترونیک قضایی تا هفته قوه قضاییه افزایش می یابد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از ارایه ۲۰ خدمت قضایی به شهروندان به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: تا هفته قوه قضاییه (هفته اول تیرماه) بر تعداد این خدمات در پنجره واحد قوه قضاییه اضافه خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد کاظمی فرد روز شنبه در حاشیه نمایشگاه پردیس نوآوری حقوقی و قضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نمایشگاه، یک همکاری خوب بین معاونت علمی و قوه قضاییه است، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی فعالیت های گسترده ای از ابتدای سال ۹۹ را شروع کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات دادرسی آنلاین و احراز هویت برخط با کمک شرکت های دانش بنیان توسعه داده شده است، گفت: تعداد ارایه خدمات در پنجمین واحد قوه قضاییه تقریبا روز به روز در حال افزایش است و خدمات آن به ۲۰ خدمت رسیده و در یک درگاه و پنجره واحد در خدمت مردم قرار داده می شود  که می توانند خیلی از خدمات مورد نیاز را در یک نقطه دسترسی پیدا کنند.

کاظمی فرد یادآور شد: یکی از چالش ها در گذشته سامانه ثنا بود، وقتی کسی می خواست کارهای قضایی خود را انجام دهد، نیاز به ثنا داشت. حتی ایرانیان خارج از کشور نمی توانستند از خدمات الکترونیک استفاده کنند. با کمک شرکت های دانش بنیان می توانیم به صورت برخط و غیر حضوری ثنا را در اختیار افراد قرار دهیم و ایرانیان داخل کشور و خارج از کشور می توانند از همه خدمات قضایی استفاده کنند.

وی گفت: اکنون ۲۰ خدمت در پنجره واحد قوه قضاییه ارایه می شود که روز به روز بر تعداد آنها اضافه می کنیم و تا هفته قوه قضاییه خدمات دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در خصوص رشد این خدمات یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۰ خدمت به شهروندان ارایه می شد و در ۶ ماه گذشته چندین خدمت جدید اضافه شده است. هر خدمت جدیدی که به صورت الکترونیکی قابل ارایه به مردم باشد، در درگاه قوه قضاییه قرار خواهیم داد تا بتوانند در یک نقطه به خدمات قوه قضاییه دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایرنا،‌ ۱۶ محصول دانش بنیان حوزه حقوقی و قضایی امروز در قالب نمایشگاه یک روزه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس نوآوری حقوقی و قضایی ارایه شد.

ستاری به همراه سید محمد صاحبکار معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی قوه قضاییه و محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات این قوه از نمایشگاه پردیس نوآوری حقوقی و قضایی بازدید کردند.