تاریخ : 1401,یکشنبه 01 خرداد14:09
کد خبر : 433066 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تذکر به وزیر کشاورزی برای لزوم عرضه نهاده از طریق سامانه بازارگاه

دامداران مجبورند با قیمت‌های بالاتر و با سختی نهاده دامی را در بازار آزاد تهیه نمایند که اگر به همین روش ادامه پیدا کند، شاهد بحران در محصولات و فرآورده‌های دامی در آینده نزدیک خواهیم بود. لذا ضروری است در جهت حمایت از دامداران موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، لزوم توزیع فوری نهاده دامی در سامانه بازارگاه جهت جلوگیری از بحران محصولات و فرآورده‌های دامی را متذکر شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم توزیع فوری نهاده دامی در سامانه بازارگاه جهت جلوگیری از بحران محصولات و فرآورده‌های دامی و رفع مشکلات دامداران

شرح تذکر: جناب آقای وزیر

بنابر اظهارات مسئولین محترم اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداران استان اصفهان و نمایندگان دامداران شهرستان برخوار و شاهین شهر و میمه، اعلام شده علی‌رغم تمامی پیگیری‌ها و جلسات متعدد با مسئولین مرتبط و شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده دامی حتی بعد از آزادسازی قیمت در سامانه بازارگاه تاکنون توزیع نشده است و دامداران مجبورند با قیمت‌های بالاتر و با سختی نهاده دامی را در بازار آزاد تهیه نمایند که اگر به همین روش ادامه پیدا کند، شاهد بحران در محصولات و فرآورده‌های دامی در آینده نزدیک خواهیم بود. لذا ضروری است در جهت حمایت از دامداران موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد.

1- توزیع فوری نهاده دامی در شبکه توزیع (بازارگاه)

2- تحویل نهاده جو، ذرت، کنجاله و سویا فروخته شده بهمن و اسفندماه سال قبل

3- برآورد کارشناسانه دقیق قیمت فرآورده‌های گوشت دامی متناسب با افزایش نهاده بعد از آزادسازی قیمت‌ها

4- نظارت دقیق بر واردات و صادرات فرآورده‌های گوشتی به منظور تنظیم بازار

5- امکان اعطای تسهیلات به دامداران جهت خرید نهاده