تاریخ : 1401,دوشنبه 02 خرداد17:29
کد خبر : 433190 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای تعمیق و تقویت ارتباط این دو نهاد حمایت می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر محمد علی زلفی‌گل پیش از ظهر دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهر مقدس قم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از جمله کتابخانه علوم انسانی و اسلامی این مرکز بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید با بیان اینکه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای ظرفیت‌های علمی خوبی است اظهار داشت: این مرکز می‌تواند اجرای یک طرح کلان ملی را پیشنهاد و تعریف کند و در صورت تأیید نهایی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آن را عملیاتی کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه از برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت می‌شود افزود: در صورتی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بتواند نیمی از اعتبارات عمرانی مورد نیاز توسعه خود را از محل کمک خیرین تأمین کند؛ وزارت علوم نیز نیم دیگر آن را تقبل خواهد کرد.

وی افزود: تقویت رابطه بین حوزه و دانشگاه امری مهم است که در این راستا تألیف کتاب‌ها و یا مجلات علمی مشترک و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک می‌تواند به تعمیق ارتباط بین حوزه و دانشگاه کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: ایجاد دوره دکترا از سویی به رشد فعالیت‌های پژوهشی کمک می‌کند و از طرف دیگر کمکی برای دانشجویان سفیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه محل خدمت خود پس از جذب به عنوان عضو هیئت علمی خواهند بود.