تاریخ : 1401,سه شنبه 03 خرداد16:14
کد خبر : 433307 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشجویان کمی به مراکز مشاوره مراجعه می کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: درصد دانشجویانی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، خیلی عدد قابل توجهی نیست چون نوع نگاه دانشجویان به این مراکز از ناحیه آسیب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  مهر، نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان امروز سه شنبه سوم خرداد ۱۴۰۱ در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

هاشم داداش پور با گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی افزود: در مقطعی تعداد چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم اما الان این جمعیت به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافت. در حال حاضر چهار درصد جمعیت کشور در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، بنابراین اگر قشر دانشجو با اهداف حوزه مشاوره از نظر جسمی و روانی سالم و توانمند باشد، به طور حتم این دانشجویان به شکل یک شبکه، کل جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی گفت: از زمانیکه فعالیت خود را در سازمان امور دانشجویان آغاز کردیم، در مسیر زیست سالم دانشجو حرکت کرده‌ایم که ذیل این شعار، سه هدف، تحول گرایی، مردم محوری و عدالت خواهی را تعریف کرده‌ایم. بنابراین زمانی که صحبت از جشنواره ملی سلامت دانشجویان می‌شود یعنی زیست سالم دانشجویی را پیگیری کرده‌ایم و باید از درمانگری به سمت پیشگیری حرکت کنیم، قبل از اینکه دانشجو به ما مراجعه کند ما باید به دانشجو مراجعه کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۹۵ درصد دانشجویان از نظر جسمی سالم هستند، افزود: ولی درباره سلامت روان نمی‌توان این گونه اظهار نظر کرد چون ابعاد مختلفی حوزه سلامت روان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون وزیر علوم افزود: درصد دانشجویانی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، خیلی عدد قابل توجه‌ای نیست چون نوع نگاه دانشجویان به این مراکز از ناحیه آسیب است و دانشجو فکر می‌کند حتماً باید مسئله یا بیماری داشته باشد که به این مراکز مراجعه کند.

داداش پور تاکید کرد: در راستای شعار عدالتخواهی باید همه دانشجویان تحت پوشش مراکز مشاوره و سلامت قرار گیرند و باید سلامت را به سمت مردمی شدن حرکت دهیم.