تاریخ : 1401,سه شنبه 03 خرداد23:06
کد خبر : 433351 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

قول برمهانی برای برگزاری اولین دیدار رسمی‌اش با دانشجویان دانشگاه صدا و سیما

برمهانی ترجیح داد اولین دیدار رسمی‌اش را با دانشجویان دانشگاه صدا و سیما برگزار کند و در این دیدار قولِ تولیدات دانشجویی را به آنها داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، امروز دانشگاه صدا و سیما میزبانِ میزبانِ محسن برمهانی معاون جدید سیما شد. مشکلات فارغ‌التحصیلی، به کار گرفته شدن در صدا و سیما، کارآموزی در پروژه‌ها، رفع موانع تولید از جمله مباحثی بود که دانشجویان در این دیدار از معاون جدید سیما درخواست کردند.

در بخشی از این سؤالات، دانشجویی هم به تهیه‌کنندگان تلویزیونی اشاره کرد که درس این حوزه را نخوانده‌اند و در نتیجه محصول‌شان هم خروجی مناسبی برای صداوسیما ندارد و صرفاً مبالغی کلان خرج می‌کنند.

در ادامه محسن برمهانی در سخنانی بیان کرد: من ورودی 1378 دانشگاه بودم و سال 1379 وارد کار شدم، سال 1381 هم به شبکه «العالم» رفتم. آن زمان فیلم می‌خریدم و می‌فروختم و تخصصی در حوزه بین‌الملل پیدا کرده بودم. دوره تحصیلم خیلی طولانی شد و خود را جزو شاگردان خوب استادان این دانشگاه نمی‌دانم.

وی با اشاره به عناوین شغلی‌اش در صداوسیما که مورد رضایتش نبوده است مطرح کرد: در ساختار اداری سازمان باید بجنگیم و اصلاً فکر نکنیم یک عنوان شغلی مطلوب برایمان فراهم است. من مستندسازی کرده‌ام و خواستم حداقل بر همین اساس عنوان شغلی داشته باشم اما نشد. نمی‌خواهم شما را به شورش علیه سیستم وادارم (خنده جمع) ولی می‌گویم تلاش‌تان را بکنید.

برمهانی تصریح کرد: من الان جایی‌ام که خودم باید سیستم را درست کنم و این کار را خواهم کرد. ما باید با کسی برای تولید دانشجویی داشته باشیم و حتماً برند داشته باشیم که برای شبکه‌ای مخصوص پخش شود نه اینکه برنامه‌ای تولید شود و حالا به دنبال پخش آن بگردیم. خوی و منش تولید دانشجویی باید در خود کار وجود داشته باشد.

وی درباره شهرک غزالی گفت: باید این امکان فراهم شود دانشجویان بتوانند از امکانات سازمان مثل شهرک غزالی بهره بگیرند.

برمهانی در بخش دیگر بیان کرد: من 10 یا 12 سال از عمر کاری‌ام را در عزلت به سر بردم چون نمی‌توانستم آنجایی که دوست داشتم کار کنم. خسته نشوید چراکه از این دانشگاه بیرون بیایید باید کلی بجنگید.

در ادامه دانشجوی دیگری با اشاره به حضور برمهانی در سازمان عنوان کرد که یکی از خرمشهرهایی که فتح شد، حضور نسل نو در صداوسیما بود و درخواست کرد: مسایل کنداکتور، مدل‌های نوین برنامه سازی، وی او دی‌ها و همه نیاز به نوعی نیازسنجی دارد و باید از دانشگاه صداوسیما به عنوان این پشتوانه استفاده شود.

برمهانی در پاسخ بیان کرد: من قبل از اینکه معاون سیما باشم مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل بودم. نامه‌ای به آقای اسفندیاری نوشتم و همین نکات را بیان کردم. ما مجموعه‌ای به نام مانیتورینگ و تولید محتوا داشتیم که همه از دوستان کارشناسی دانشگاه در آن حضور داشتند. این افراد به رییس سازمان تحلیل می‌دادند. بنا داریم در حوزه تامین برنامه، بین‌الملل رسانه نیروهایی به کار بگیریم. قرار است دوره‌هایی کاربردی طراحی شود و دوستان آموزش ببینند.

وی افزود: فیلمی مثل «به وقت شام» وقتی به ویتنام، آمریکای شمالی و.... فروخته شود امکان گفتمانی هم با آن‌ها ایجاد می‌کند. باید برای چنین ظرفیت نابی تلاش کرد.

معاون سیما درباره حمایت از تولیدات دانشجویی گفت: ایجاد یک برند براى تولیدات دانشجویی یکی از بایدهای ما به شمار می‌رود. لازم هست که برای پخش این گونه تولیدات در سیما فضای لازم فراهم شود، یعنی تولیدات دانشجویی برای شبکه و زمانی مخصوص انجام شود نه اینکه برنامه ای تولید شود و بعد به دنبال محل پخش آن بگردیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم در تفاهم با دانشگاه سازمان امکان استفاده دانشجویان از ظرفیت‌های سیما نظیر شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (زنده یاد علی حاتمی) و استودیوهای تلویزیونی را فراهم کنیم.

معاون سیما در پاسخ به دغدغه دانشجویان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در زمینه های پژوهشی و محتوایی بیان کرد: بنده پیش‌تر که مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل بودم نامه‌ای به آقای اسفندیاری ریاست دانشگاه سازمان نوشتم و همین نکات را بیان کردم. ‌

وی ادامه داد: در مجموعه مانیتورینگ و راهبری محتوایی برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه در آن حضور داشته و فعال بوده و هستند. این افراد در موضوعات مختلف حتى به ریاست سازمان نیز تحلیل ارائه داده‌اند.

برمهانی از تقویت تعامل معاونت سیما و دانشگاه سازمان خبر داد و اعلام آمادگی کرد که دانشجویان دانشگاه صداوسیما بتوانند دوره‌های کارورزی خود را به صورت حرفه ای در مرکز طرح و برنامه سیما سپری کنند.

مسعود نقاش‌زاده کارگردان سینمای ایران و از استادان دانشگاه صداوسیما هم در این نشست عنوان کرد: به گمانم این انتصاب یک تحول تاریخی در سازمان است. در طول سال‌های پس از انقلاب که در مدیریت‌های مختلف منصوب شدم به ندرت دیدیم از دانش آموختگان دانشگاه مسئولین منصوب شود. اما در راس سازمان نبوده است و این فرصتی برای پیوند دانشگاه و سازمان است چیزی که به عنوان یک مشکل دیده شده و صنعت از دانشگاه بی‌بهره بوده است.

وی مطرح کرد: حمایت مشترک سیما و دانشگاه از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان دیگر پیشنهاد من است. در عرصه تولید مستند، آگهی، حتی برنامه‌های غیرنمایشی، انیمیشن چرا به این شرکت‌ها ورود نکنیم. منظورم از حمایت از این شرکت‌ها پرداخت پول بدون منطق نیست.

ی یادآور شد: خوشبختانه قرار است رشته فیلمنامه‌نویسی هم در کارشناسی و هم برای ارشد راه‌اندازی شود. جریان تولید فیلمنامه یکی از معضلات سازمان است و ما همیشه در این موضع منفعل بوده‌ایم و بیشتر منتظر بوده‌ایم که فیلمنامه‌هایی پیشنهاد شود. با این حال اگر برخی از این شرکت‌ها راه اندازی شوند که کارشان طراحی و تولید طرح فیلمنامه داستانی برای سیما باشد خوب است و می‌توان مشکلات را مرتفع کرد. روند ارزیابی و نظارت بر فیلمنامه‌ها در شورای طرح و برنامه سیما و سیمافیلم هم می‌تواند بازنگری شود. یکی از مشکلات رویکرد سیستمی به این آثار است.

گفتنی است، در ابتدای این نشست دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه صداوسیما دغدغه های خود را با معاون سیما در میان گذاشتند.سپس استادان پیشکسوت این دانشگاه آقایان ضابطی جهرمی، خجسته، نقاش زاده، فردرو و طهماسبی، ضمن استقبال از انتصاب محسن برمهانی به عنوان معاون سیما، برای هرگونه تعامل و همکاری در زمینه ارتقای محتوایی و تولیدات تلویزیون اعلام آمادگی کردند.