تاریخ : 1401,سه شنبه 03 خرداد23:27
کد خبر : 433353 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

نفت مسکو تحریم می شود

وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در مصاحبه ای ادعا کرد: اتحادیه اروپا به زودی نفت روسیه را تحریم خواهد کرد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در کشاکشی بر سر اعمال تحریم‌ های بیشتر علیه روسیه ادعا کرد که تحریم نفتی مسکو از سوی اتحادیه اروپا هر لحظه محتمل‌ تر می‌ شود.

این سیاستمدار حزب سبزها و معاون صدراعظم آلمان در گفتگو با شبکه دو تلویزیون این کشور مدعی شد که در «آینده ای بسیار نزدیک» تحریم نفت روسیه در اتحادیه اروپا به تصویب خواهد رسید.

وی در ادامه ادعا کرد که این توافق در سطح کشورهای اتحادیه اروپا می‌تواند «طی روزهای آینده» صورت گیرد.

این در حالیست که مقام آلمانی مذکور در این مصاحبه به تلاش های پیشین و ناموفق اتحادیه اروپا و کارزار تبلیغاتی بروکسل و مقامات آن در خصوص تحریم انرژی روسیه به بهانه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اشاره ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از سوی دیگر مجارستان تا کنون چند بار تأکید کره است که تحریم انرژی روسیه به مثابه بمب هسته ای بوده و از آنجاییکه امنیت ملی و منافع این کشور را با مخاطره مواجه خواهد کرد، هرگز مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

از سوی دیگر نیز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته است: وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه به توافق نرسیده‌ اند و گفت‌ و گوها در مورد این موضوع ادامه خواهد داشت.

با این حال انتظار می‌ رود که ممنوعیت انرژی بخشی از آخرین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در تبعیت از تحریم‌ های آمریکا باشد؛ راهکاری که تا کنون بروکسل از اجرای آن ناتوان بوده است.