تاریخ : 1401,جمعه 06 خرداد21:15
کد خبر : 433640 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سیاست کنکور، آموزش‌وپرورش را بی‌خاصیت کرده است

عاملی گفت: سیاست کنکور، آموزش و پرورش را بی‌خاصیت کرده است و آموزش و پرورش در این رابطه نقشی ندارد، معدل و کیفیت تحصیل دانش‌آموز حذف شده و دانشگاه نقشی در پذیرش ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول، اظهار کرد: مجلس در سال ۹۴ به بحث کنکور ورود داشت اما اجرایی نشد و اگر همان مصوبه مجلس اجرایی می‌شد، شاید امروزه دیگر لازم نبود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این حوزه ورود پیدا کند. هیچ تعارضی بین مصوبه سیاست‌های جذب و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه مجلس نیست.

سیاست کنکور، آموزش و پرورش را بی‌خاصیت کرده است و آموزش و پرورش در این رابطه نقشی ندارد، معدل و کیفیت تحصیل دانش‌آموز حذف شده و دانشگاه نقشی در پذیرش ندارد.

آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته دنیا تاثیر قطعی در رفتن دانش‌آموز به دانشگاه دارند و دانشگاه هم نقش اصلی در پذیرش دارد که ما هر دو را خنثی کرده‌ایم.

در سیاستی که اتخاذ شده، ۶۰ درصد سهم به آموزش و پرورش داده شده و معدل ۳ سال آخر دبیرستان، تاثیر قطعی و ۴۰ درصد سهم کنکور در پذیرش دانشجو به دانشگاه دارد، اما بنده امیدوار به حذف کنکور هستم.