تاریخ : 1401,دوشنبه 09 خرداد23:04
کد خبر : 434021 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاهیان در سوگ جانباختگان متروپل

دانشگاهیان دانشگاه علم‌وصنعت امروز ضمن برگزاری تجمعی، در سوگ جانباختگان واقعه متروپل آبادان به عزاداری پرداختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت امروز با برگزاری تجمع و عزاداری در محوطه این دانشگاه با مردم آبادان و به خصوص بازماندگان و خانواده های آسیب دیدگان حادثه متروپل ابراز همدری کردند.

این مراسم به همت بسیج دانشجویی و تشکل های انقلابی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

دانشگاهیان در سوگ جانباختگان متروپل

اساتید و دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت در این مراسم ضمن عزاداری برای جانباختگان حادثه آبادان، از مسئولین خواستند از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنند.

دانشگاهیان در سوگ جانباختگان متروپل

در پایان این مراسم بیانیه دانشجویان به زبان های عربی و فارسی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اذا اصبتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون

غم جانباختن هموطنان عزیز آبادانی مان در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل برای ما وهر انسان آزاده بسی جگر سوز است وبرای هر ایرانی یادآور سختی های جانکاه خوزستان در راه استقامت مقابل دشمنان این ملت وایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس است.

آقایان مسئول!

ما وشما داغ دیده ایم؛ داغ عزیزان،داغ غیور ترین هموطنانمان را دیده ایم . پس از این مصیبت تاسف بار وقت آن رسیده است هوشیار تر باشیم ؛حصر آبادان ها باید شکسته شود ،خرمشهر ها باید فتح شوند این مشکلات اساسی باید از اساس درمان شوند!

برکسی پوشیده نیست، رخ داد چنین حادثه هایی ناشی از خلا های قانونی وساختاری در دستگاه های نظارتی کشور است.

دانشگاهیان در سوگ جانباختگان متروپل

اکنون نگاه ها و انتظارات تماما متوجه شما مسئولین است. مردمی بودن وانقلابی خود را با اصلاح این دستگاه ها وجلوگیری از تکرار این فاجعه ها میتوانید ثابت کنید.اصلاح این ساختار ها نیازمند شفافیت روند نظارت ومردمی شدن دستگاه های نظارتی است.

اما اکنون ؛ اکنون که هنوز ابعاد این حادثه تماما روشن نشده است وظیفه بزرگ پیگرد مقصران حادثه ومجازات عبرت آموز آنان مطالبه قطعی تمام ملت ایران از مسئولین ذی ربط در قوه قضائیه و دیگر نهاد های مربوطه می باشد.

دانشگاهیان در سوگ جانباختگان متروپل

در پایان علاوه بر رسیدگی به این حادثه وابعاد آن لازم است یاداوری کنیم استان خون بار خوزستان در دوران دفاع مقدس در برابر سخت ترین ضربات دشمن ایستادگی کرد اما این استان در طول دهه های پس از جنگ تحمیلی علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر حل مشکلات خوزستان از سوی مقامات اجرایی کشور مورد کم لطفی واقع شد وادامه این روند از سوی مسئولین فعلی کشور وعدم رفع مشکلات اساسی مانند آب وبلایای طبیعی در این استان به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته