تاریخ : 1401,سه شنبه 17 خرداد22:26
کد خبر : 434701 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

قرارگرفتن علوم پزشکی کردستان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس رتبه بندی دانشگاهی تایمز ۲۰۲۲، علوم پزشکی کردستان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، یدالله زارع زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه بر اساس رتبه بندی دانشگاهی تایمز ۲۰۲۲، علوم پزشکی کردستان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت و این موفقیت را به جامعه علمی کشور و استان کردستان تبریک می‌گوئیم.

زارع زاده اظهار داشت: در این رتبه بندی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه دوم در سطح ملی و رتبه ۶۴ در سطح قاره آسیا را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رتبه بندی‌های دیگر دانشگاهی از جمله «ایمکت»، دانشگاه‌های جوان و تاثیرگذارترین دانشگاه‌ها نیز حائز رتبه‌های برتر ملی و بین المللی بوده است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اساس رتبه بندی تایمز بر بررسی ۱۳ شاخص در چهار حیطه آموزش، پژوهش، استنادات و انتقال دانش قرار دارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در همه شاخص‌ها به نسبت‌های متفاوت امتیاز مطلوب را کسب کرده است.

زارع زاده افزود: کسب این رتبه‌ها نشانه ظهور دانشگاه‌های جوان در عرصه بین المللی است.

وی حضور مؤثر بین المللی دانشگاه را مرهون برنامه ریزی برای توسعه دانشگاه بر اساس شاخص‌های استاندارد اعتبار بخشی، همکاری‌های بین المللی، وجود اساتید و محققین بسیار خوب و حضور دانشجویان غیر ایرانی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی متفاوت دانست.

زارع زاده وجود اساتید و پژوهشگران برجسته و اراده معطوف به توسعه در کارکنان و اساتید این دانشگاه را در کنار مدیریت جهان آگاه از جمله عوامل موفقیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برشمرد.