تاریخ : 1401,سه شنبه 17 خرداد23:57
کد خبر : 434718 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

ضرر ۵۴ میلیون دلاری لیگ انگلیس

گزارش‌ها حاکی از آن است که لیگ و باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس پس از لغو قرارداد سه ساله‌ با یکی از شبکه‌های تلویزیونی برجسته روسیه، (۴۳میلیون پوند) ۵۴ میلیون دلار از دست خواهند داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نشریه دیلی‌میل مدعی است که از سوی منابع آگاه مطلع شده که لیگ برتر انگلیس قرارداد خود را با شبکه تلویزیونی مَچ تی. وی لغو خواهد کرد؛ شبکه‌ای که قرار بود در ماه آگوست فصل جدید لیگ جزیره را پوشش دهد.

گفته می‌شد لیگ برتر انگلیس به دلیل احتمال ضعیف توافق با این شبکه و همچنین فاصله زمانی پیش از شروع قرارداد جدید، تصمیم‌گیریی در مورد ادامه همکاری با این شبکه روس را به تعویق می‌اندازد اما باتوجه به ادامه عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به نظر می‌رسد لغو این توافق سه ساله طی چند روز آتی نهایی شود.

از جمله تحریم‌های بریتانیا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه می‌توان به «رومن آبراموویچ» مالک روس سابق باشگاه چلسی به اتهام روابط مشکوک با دولت مسکو و همچنین تعلیق قرارداد با شرکت خدمات رسانه‌ای رامبلر روسیه اشاره کرد.

البته این قرارداد به ازای هر فصل تنها ۷.۵ میلیون دلار برای لیگ جزیره درآمدزایی داشت اما حالا معتبرترین لیگ فوتبال اروپا در آستانه از دست دادن منبع درآمدی بزرگ‌تر قرار دارد؛ منبعی که طی قراردادی سه ساله ۵۴ میلیون دلار به حساب انگلیسی‌ها واریز می‌کرد.