تاریخ : 1401,چهارشنبه 18 خرداد13:55
کد خبر : 434786 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق شد

آن طور که بورس کالا اعلام کرده، علیرغم آماده سازی زیرساخت‌های لازم جهت انجام معاملات خودرو در بورس کالا، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط بورس کالا، عرضه خودرو در بورس کالا فعلا متوقف شده است.

در متن نامه آقای محمد نوروزپور مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است که با توجه به نامه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت که پایان وقت اداری دیروز به بورس کالا ارسال شد، مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و با توجه به ابهامات حقوقی در خصوص امکان تسری مصوبه مذکور به عرضه خودرو در بورس کالا، موضوع جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارجاع شد.

در ادامه این نامه ضمن عذرخواهی از تمامی ذی نفعان آمده است که علیرغم آماده سازی زیرساخت‌های لازم جهت انجام معاملات خودرو در بورس کالا، شبکه کارگزاری و تولیدکنندگان خودرو تا زمان ابهام توسط شورای عالی بورس، عرضه در بورس کالا تعلیق می‌شود.

اما علت این تعلیق، نامه معاون وزیر صمت به  بورس کالا بوده که عرضه خودرو در بورس کالا را قانونی نمی داند.

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس هم با عرضه خودرو در بورس کالا موافق هستند.

آقای جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا راهکاری است که به واسطه آن موضوع شفافیت برجسته می‌شود و امکان بروز دوباره رانت در بازار خودرو از بین می‌رود. با عرضه خودرو در بورس کالا بخش عمده نگرانی‌ها از بین خواهد رفت، چرا که تمام نقل و انتقالات و میزان خرید و فروش در بستر بورس کالا، شفاف و قابل رصد است.

اما شواهد نشان می دهد که عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو که وزارت صمت که آن را برتر از عرضه در بورس کالا می داند با مشکلاتی روبه رو شده است.