تاریخ : 1401,دوشنبه 23 خرداد15:19
کد خبر : 435268 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود

دوره شصت و ششم آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۱ در پنج نوبت برگزار می شوند.

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

ثبت نام در دوره شصت و ششم آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) از ۲۲ خرداد آغاز شده است و داوطلبان تا روز ۸ تیرماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) روز پنجشنبه ۱۶ تیر برگزار می شود و داوطلبان از ساعت ۱۲ روز ۱۴ تیرماه می توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. کارنامه نهایی آزمون روز ۲۶ تیر ۱۴۰۱ قابل دریافت است.

برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون می شود.

هر کارنامه دارای یک کُد ویژه به نام Certification Code بوده که در بالای آن درج می شود. درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (در پیوند «تأیید کارنامه») یا Check Certificate Validity قابل استعلام است.

بنابراین، کارنامه چاپ شده یا گواهی دیگری برای شرکت کنندگان جهت ارائه به مراجع گوناگون، صادر نخواهد شد و مراجع گوناگون (دانشگاهها، سازمانها) می توانند به همین روش، از درستی کارنامه اطمینان حاصل کنند.

به دلیل ضرورت برقراری نظم و حفظ سکوت و آرامش در سالن های برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت ۰۸:۳۰ بسته و از ورود افرادِ دیرآمده، جلوگیری خواهد شد.

هزینه ثبت نام قابل برگشت یا نگهداری برای دوره های بعدی نیست. هزینه ثبت نام ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال (۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که باید به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت شود.