تاریخ : 1401,دوشنبه 30 خرداد01:38
کد خبر : 435812 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

زمین‌گیری هواپیمای ونزوئلایی ارتباطی با سپاه قدس ایران ندارد

رئیس‌جمهور آرژانتین تایید کرد هواپیمای ونزوئلایی که در این کشور زمین‌گیر شده بود مشکل سوخت رسانی داشته و این مشکل ارتباطی با سپاه قدس ایران نداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای ادعا‌های اخیر درخصوص هواپیمای ونزوئلایی را تکذیب کرده و در این خصوص اعلام کرد چندی پیش یک هواپیمای باری با خدمه ایرانی و ونزوئلایی تنها به دلیل مشکلات سوخت رسانی زمینگیر شده بود.

براساس گزارش بوئنوس آیرس تایمز، فرناندز در این باره گفت: این مشکل ارتباطی با ادعا‌های مطرح شده درخصوص نیرو‌های سپاه قدس ایران نداشت. تنها مشکل، مشکلات سوخت گیری مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بود.

این مقام آرژانتینی همچنین توضیح داد، اخبار دروغ در این زمینه، توسط رقبای سیاسی دولت وی منتشر شده‌اند. این روزنامه آرژانتینی نوشت این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری، حامل قطعات خودرو بوده و ۱۴ فرد ونزوئلایی و ۵ فرد ایرانی در آن حضور داشته‌اند.

این روزنامه به نقل از مقامات ایرانی نوشت، هواپیمای نام‌برده را یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «کانویاسا» ونزوئلا که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد سال گذشته از شرکت هواپیمایی «ماهان» ایران خریداری کرده است. این هواپیما که از مکزیک سفر خود را آغاز کرده بود، روز چهارشنبه در آرژانتین فرود آمد و مقامات این کشور مانع خروج خدمه هواپیما از این کشور شدند.

شایان ذکر است سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری هفتگی خود در تهران، موضوع متوقف کردن بوئینگ ۷۴۷ را در آرژانتین به تنش شدید کنونی ایران و کشور‌های غربی بر سر مسائل هسته‌ای مرتبط دانست.