تاریخ : 1401,دوشنبه 30 خرداد15:26
کد خبر : 435862 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

کریپتوکارنسی: نقطه ضعف یا ریسک ؟!

مهم‌ترین بخشی که می‌تواند افراد را دچار ضرر بکند، عدم آگاهی و دانش کافی در مورد جزئیات آن است. قطعا بازار کریپتوکارنسی یک روش نوین سرمایه گذاری و آینده‌دار خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چیزی که باعث می‌شود یک فرد بتواند قدرت شناسایی فرصت سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها را داشته باشد، شناخت نقاط ضعف ارزهای دیجیتال در کنار نقاط قوت آن است. پس تنها بررسی قیمت ارز دیجیتال و موضوع تکنیکالی آن کافی نیست.

اگر در رابطه با سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی و یا خرید ارز دیجیتال اطلاعات کافی ندارید، با ما همراه باشید. قرار بر این است که در این مقاله به معرفی نقاط ضعف کریپتوکارنسی بپردازیم.

نقاط ضعف ارزهای دیجیتال چیست؟

مهم‌ترین بخشی که می‌تواند افراد را دچار ضرر بکند، عدم آگاهی و دانش کافی در مورد جزئیات آن است. قطعا بازار کریپتوکارنسی یک روش نوین سرمایه گذاری و آینده‌دار خواهد بود.

اما نکته اینجاست که افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند، باید حتما دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و با دانش وارد این بازار بشوند.

بسیاری اساتید نیز توصیه می‌کنند که پس آموزش دیدن نیز، تا مدت‌ها پول خود را وارد این بازار نکنند و صرفا به تحلیل و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری بپردازند.

استفاده از تکنیک پیچیده

همان طور که نواندیش هم اشاره کرده است، درک شیوه استفاده از رمز ارزها برای کاربران مبتدی بسیار دشوار است و این موضوع می‌تواند یکی از نقاط ضعف ارزهای دیجیتال محسوب شود. استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های پیچیده در ساختار رمز ارزها باعث شده تا در کنار فوایدی که برای کاربران دارد، استفاده از این سیستم را کمی سخت کند. لذا ممکن است انجام تراکنش‌ها برای مشتریان یا ارائه دهندگان خدمات کمی با دشواری روبه‌رو شود.

امکان سرقت و کلاهبرداری

از آنجایی که درک چگونگی رمز ارزها و فناوری بلاک چین‌ها برای بسیاری از مردم دشوار است، گاهی ممکن است اختیار سرمایه‌ی خود را به افراد دیگر بدهند. در این میان ممکن است افراد سودجو در لباس افراد کاربلد در آمده و اقدام به سرقت اموال و دارایی‌های شما کنند. لذا یکی دیگر از نقاط ضعف ارزهای دیجیتال این است که ممکن است کاربران آن قربانی سرقت یا کلاهبرداری شوند.

کریپتوکارنسی: نقطه ضعف یا ریسک ؟!

عدم توانایی در بازپس‌گرفتن ارز دیجیتال

یکی از نکات مهمی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که باید هنگام انتقال ارز به حساب دیگر آدرس کیف پول مقصد را درست وارد کنید. زیرا اگر پول را به حساب اشتباهی واریز کنید، به هیچ عنوان امکان پس گرفتن آن را نخواهید داشت. شیوه‌ای جدید از کلاهبرداری در مورد آدرس های کیف پول در هنگام جابجایی توکن ها طراحی شده است. در این شیوه هنگامی که آدرس کیف پولی را کپی می‌کنید و در فیلد آدرس مقصد Paste می‌کنید، در این هنگام آدرس دیگری Paste می‌شود. لذا پس از قراردادن آدرس حتما مجدد چک کنید که آدرس صحیح باشد. در غیر اینصورت ممکن است تمام دارایی‌های شما به حساب فرد کلاهبردار انتقال یابد طوری که قابل رهگیری هم نخواهد بود.

از آنجایی که قیمت گذاری در دنیای رمز ارزها با توجه به عرضه و تقاضا انجام می‌شود، لذا قیمت ارز دیجیتال در این صورت ممکن است تغییر کند. بنابراین توجه به تمام این مسائل قبل از سرمایه گذاری امری ضروری است.

عدم پذیرش همگانی توسط دولت‌ها

درست است که استفاده از رمز ارزها و سرمایه گذاری در آن‌ها بین بسیاری از افراد جا افتاده و شناخته شده است، اما هنوز در بسیاری از کشورها این موضوع به شکل کامل پذیرفته نشده است. بسیاری از کشورها این پول دیجیتال را به شکل قانونی پذیرا نیستند و همین عامل می‌تواند به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف ارزهای دیجیتال باعث ایجاد اشکال در انتقال ارز به نقاط مختلف جهان شود.

کریپتوکارنسی: نقطه ضعف یا ریسک ؟!

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تمام زوایای پنهان سرمایه گذاری و خرید و فروش رمز ارز را برای شما بررسی کرده و به بیان نقاط ضعف ارزهای دیجیتال از لحاظ مختلف بپردازیم. دنیای ارز دیجیتال برای افراد جوانی که وارد چرخه‌ی اقتصاد شده‌اند گزینه‌ی مناسبی خواهد بود به شرط آن که تمام جوانب آن را با دقت کامل بررسی کرده و با پذیرش نقاط ضعف و کسب توانایی مقابله با آن‌ها وارد این حوزه شوند.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/435862/