تاریخ : 1401,چهارشنبه 01 تير00:23
کد خبر : 436077 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه‌های ایران قابلیت بین‌المللی شدن را دارند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی روند بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را سرعت می‌بخشد و دانشگاه‌ها برای رشد و ارتقای جایگاه خود نیاز دارند این مهم را در اولویت بگذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هاشم داداش پور گفت: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی کسب کرده‌اند، قابلیت بین‌المللی شدن را دارند.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، یکی از مسیرها برای تحقق مرجعیت علمی و بیانیه گام دوم انقلاب و نیل به سند چشم انداز ۲۰ ساله و کسب مقام اول علمی در سطح منطقه، جذب دانشجویان بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان است.

وی گفت: برخی دولت‌ها با نگاه اقتصادی، برخی با اهداف علمی، آموزشی و برخی نیز سیاسی و یا فرهنگی به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌پردازند، نگاه جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت و گفتمانی که دارد، به صورت نگاه ترکیبی بوده و علاوه بر موضوع فرهنگی، حوزه اقتصاد و سیاست و علم را نیز در این رابطه از اولویت‌ برخوردار کرده و با این رویکرد به جذب دانشجویان بین‌الملل اهتمام ورزیده است.

داداش پور گفت: ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان بین‌الملل از اولویت‌های سازمان است.باید با حمایت خیرین و به منظور رفع دغدغه‌های دانشجویان متاهل داخلی و خارجی، ساخت و تجهیز خوابگاه‌ها را به سرعت دنبال کنیم و این موضوع در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده و انتظار این است که سایر دانشگاه‌ها نیز ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور خود قرار دهند.