تاریخ : 1401,چهارشنبه 01 تير23:46
کد خبر : 436180 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ملاک قرار گرفتن معدل، بازسازی به نفع عدالت آموزشی است

چیزی که ما به آن اطمینان داریم این است که عدالت آموزشی در اجرای کنکور به شیوه فعلی ایجاد نمی‌شود و به نظر هم نمی‌آید که بدتر از این شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان‌پذیر نیست. چیزی که در مصوبه کنکور اتفاق افتاد شاید کمتر از ۱۰ درصد باعث ایجاد عدالت آموزشی ‌شود.

چیزی که ما به آن اطمینان داریم این است که عدالت آموزشی در اجرای کنکور به شیوه فعلی ایجاد نمی‌شود و به نظر هم نمی‌آید که بدتر از این شود.

در شیوه فعلی کسانی که در مناطق برخوردار حضور دارند شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارند و داوطلبان مناطق محروم با معدل‌های مشابه شانس کمتری دارند و مصوبه جدید درصدد گسترش عدالت آموزشی و نیز توجه به دروس دوران مدرسه است. به عقیده ما اگر معدل ملاک قرار گیرد این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی باشد.

این ایده وجود دارد که سهمیه را به خود فرد بدهیم. یعنی هر فرد در هر دهکی که هست را در نظر بگیریم و سهمیه را به آن دهک بدهیم اینگونه جامعه براساس دهک‌ها طبقه‌بندی می‌شود، اگر این اتفاق بیافتد مصوبه کنکور می‌تواند سبب عدالت آموزشی شود.