تاریخ : 1401,شنبه 04 تير14:07
کد خبر : 436304 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ در دستور کار قرار گرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ و تغییر فضای موجود در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ماوا، دکتر محمد اسماعیلی در هجدهمین همایش دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور که در سه موضوع هم اندیشی، حل مسئله و امیدآفرینی و با شعار هر دانشگاهی، یک اندیشکده در تالار شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور امام رضا(ع) در خراسان حضوری تاریخی و تمدن ساز بوده و سنگ بنای پیشرفت کشورمان شده و امام راحل(ره) تاکید ویژه بر سنگ بنا دارند، امامی که زیارتش برابر با هزار حج مقبول است و در این روز عزیز که روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است از همگان التماس دعای خیر داریم.

وی بیان کرد: در خصوص جبهه بزرگ فرهنگی انقلاب و کار بزرگ حوزه فرهنگی سخنان گوهربار بسیاری از سوی بزرگان مطرح شده و در یک نمونه آن مقام معظم رهبری در دیدار با وزرای ارشاد ابتدای انقلاب تاکنون گلایه‌های خود را مطرح کردند و در کنار آن نکات توصیه‌ای را داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد در دولت کنونی دو موضوع بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی و جهاد تبیین را به عنوان مهمترین گام اجرایی جبهه فرهنگی انقلاب مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: مهمترین نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری تغییر ریل‌گذاری مدیریت مقوله فرهنگ و تغییر فضای موجود در این حوزه بوده است، ما در حوزه فرهنگ با انباشت از مشکلات برای انتقال پیام‌ها و مدیریت افکار عمومی مواجه بودیم و با تولیدات سینمایی فاخر کارهای ماندگاری با موضوعات مختلف از جمله استعمار و جنایات آمریکا تولید شده است و حاج قاسم عزیز هم یک الگوی موفق به تمامی جهاد در این خصوص از جمله ولایتمداری و جبهه مقاومت بوده است.

دکتر اسماعیلی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف هستند که در حوزه امیدآفرینی وارد شوند، نه اینکه تصویر سیاه از ایران همچون سیلی دختر به پدر و از بین بردن بنیان خانواده دیده شود و وظیفه ما تبیین دستاوردهای با تولید آثار فاخر است و باید بودجه فرهنگی نیز در مسیر خودش به درستی هزینه شود.

وی بیان کرد: ما تا پای جان در مسیر انجام وظیفه خود در حوزه فرهنگ ایستاده‌ایم و وقتی می‌بینیم که اسرائیل عروسک من را به نشانه تخریب می‌سازد امیدوار می‌شویم که در مسیر و بستر درست قرار گرفتیم، ما با جریان بی‌رحم و وحشی‌گونه رسانه‌های دشمن مواجه هستیم و رسانه انقلابی در سوی مقابل باید وظیفه خود در این خصوص به درستی عمل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که مسیر حرکتی مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین به صاحبان تریبون بوده و در این مسیر کار اصلی نباید از نقش دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها غافل شد، تاکید کرد: ما اکنون ۲۶ هزار ۵۰۰ مسجد و بیش از ۷ هزار امامزاده داریم و نهضت بازگشت به مساجد را به عنوان یکی از شعارهای کلیدی تبیین کرده‌ایم و داریم به طور جدی روی این موضوع کار می‌کنیم.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه جریان دانشگاهی در همه پیمایش‌ها از مهمترین گروه‌های مرجع است، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم که روی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌طور جذب کار شود و خروجی آن جهت اجرا در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: ما در آغاز دولت کنونی کمتر از ۵ میلیون دز واکسن کرونا داشتیم، اما در فاصله کمتر از یک سال از آغاز کار دولت این عدد با رشد ۳۰ برابری به بیش از ۱۵۰ میلیون دز رسیده است و دغدغه سال‌ها و ماه‌های گذشته را نداریم، اما آنگونه که باید به موضوع انقلاب واکسیناسیون کرونا پرداخته نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در موضوع اقتصادی دشمن به دنبال ناامیدکردن مردم از انقلاب است، گفت: جبهه انقلاب باید در این شرایط در کنار هم و متناسب با تاکیدات مقام معظم رهبری گام بردارد و شک نداریم با عظمتی که در انقلاب داریم این پیچ‌های سنگین هم به راحتی کنار گذاشته می‌شود.

دکتر اسماعیلی بیان کرد: سرود سلام فرمانده که عرض ادب به امام زمان(عج) است یک بازخورد قابل توجهی در کشورهای مختلف دنیا داشته است، سرودی که چراغ اولیه آن توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در شهرستان لنگرود روشن شد و بنده خبر نداشتم و این نمونه بارزی از خدمت آن هم در حالت گمنامی بوده است.