تاریخ : 1401,شنبه 04 تير14:44
کد خبر : 436309 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آیا نوجونان هنجارشکن شیرازی بازداشت شدند؟

فرماندار شیراز اعلام کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، لطف الله شیبانی فرماندار شیراز با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ نوجوانی در رابطه با موضوع هنجارشکنی در بلوار چمران شیراز بازداشت نشده است.

وی با بیان اینکه برای برخورد با چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای باید عوامل فرهنگی و اجتماعی هم مدنظر قرار داد، گفت: رویکرد در قبال این نوجوانان که در این رخداد اقدام به رفتار هنجارشکنانه کرده‌اند باید با درایت باشد، زیرا این افراد مانند فرزندان همه ما هستند و اگر خطایی کرده‌اند نباید رفتار احساسی در مواجهه با آن انجام شود.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص دستگیری نوجوانان دختر و پسر حاضر در این ماجرا گفت: هیچ نوجوان دختر یا پسری در این رابطه دستگیر نشده و تنها با عوامل اصلی و تصمیم گیر برخورد شده است.

فرماندار شیراز تاکید کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز روز جمعه سوم تیرماه در این باره گفت: تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی در پایان مراسم ورزشی اقدام به کشف حجاب کردند که روز پنجشنبه دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند.

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

در همین پیوند، اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس با برکناری رئیس هیات اسکیت استان به این موضوع واکنش نشان داد و از طرفی، شهرداری شیراز نیز هر گونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای گردهمایی در زمین همایش‌های شهرداری در بلوار چمران را تکذیب و اعلام کرد که از آرم شهرداری، سوء استفاده شده است.

فرماندار شیراز پیش‌تر، این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانسته و گفته بود: بنا بر بررسی‌ها و بر اساس گزارش ضابطین قوه قضاییه و نیروی انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند. شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد و در پی آن، دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد. سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

شماری از مردم شیراز روز جمعه در محکومیت اقدام هنجارشکنانه در بلوار شهید چمران شیراز راهپیمایی کردند و اقدام‌های جدی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را خواستار شدند. این راهپیمایی پس از اقامه نمازجمعه از محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در جمع نمازگزاران جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ شیراز گفت: در کنار شناخت دقیق علت و منشاء بروز چنین مشکلات و اتفاقاتی، باید بکوشیم که چنین خطاهایی به رفتار دائمی تبدیل نشود.

آیت الله لطف الله دژکام گفت: نهادهای تربیتی و دستگاه‌های متولی باید با قدرت وارد میدان شوند و برای نوجوانان و جوانان برنامه‌های ارشادی و تربیتی داشته باشند. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: نگرانی دلسوزانه را باید شفاف و برجسته به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد، امر به معروف و نهی از منکر شفقت است نه جبارانه، امر به معروف از روی دلسوزی و نگرانی است و باید این دلسوزی به طرف مقابل منتقل شود و مدیران اجتماعی هم که به دنبال مدیریت بر پایه اصول اسلامی هستند باید به این موارد توجه کنند.