تاریخ : 1401,شنبه 04 تير15:24
کد خبر : 436311 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

لوازم یدکی هیوندای

لوازم یدکی هیوندای مانند دیگر لوازم یدکی در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شود که در ادامه به مهم ترین لوازم یدکی هیوندای اشاره می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم و برجسته در دنیای کنونی است زیرا در دهه های اخیر کارخانه ها و شرکت های فراوانی هدف اصلی مجموعه ی خود را تولید خودروهای با کیفیت به همراه لوازم یدک متناسب با هر خودرو و ارسال این آن ها به سایر کشورها معرفی کرده اند. موضوع این مقاله به لوازم یدک خودرو به ویژه لوازم یدکی هیوندای اختصاص دارد.

از آن جایی که خودرو هم مانند هر وسیله ی دیگری در معرض آسیب دیدگی است، اغلب شرکت های خودروسازی در کنار ساخت خودرو، اقدام به تولید لوازم یدکی متناسب با آن خودرو نیز می کنند. زیرا عقیده دارند رابطه ی مستقیمی بین هر خودرو با لوازم یدکی مخصوص به همان خودرو وجود دارد. در شرایطی که ماشینی تصادف کند یا بر اثر استفاده ی طولانی مدت دچار خرابی شود، این لوازم یدکی است که جانی دوباره به ماشین می بخشد و باعث آرامش مالک خودرو و دوام کارخانه ی سازنده خودرو می شود.

لوازم یدکی هیوندای

امروزه در هر خانواده ای حداقل یک خودرو وجود دارد، بنابراین شناخت قطعات و لوازم یدکی خودروهای موجود در بازار علاوه بر اینکه وظیفه ی اصلی تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی است، به عنوان یک اطلاعات کمکی به مالکان اتومبیل ها نیز توضیه می شود تا دانش لازم در مورد لوازم یدکی خودرو را کسب کنند و بتوانند آشنایی بهتری با عملکرد خودرو و هر قطعه ی آن پیدا کنند. آشنایی با لوازم یدکی خودروبه دارندگان خودروها کمک می کند دلایل خرابی هر قطعه را به خوبی بشناسند و از اتومبیل خود به نحو بهتری مراقبت کنند.

اگر تمایل دارید دانش خود را در زمینه لوازم یدکی افزایش دهید به ویژه اگر مالک یک اتوموبیل هیوندای هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب این محتوا به شرح زیر است:

  1. لوازم یدکی چیست؟
  2. قیمت لوازم یدکی
  3. معرفی شرکت خودروسازی هیوندای
  4. مزایای خودروهای هیوندای
  5. انواع لوازم یدکی هیوندای
  6. برند قطعات هیوندای
  7. لوازم یدکی هیوندای را از کجا بخریم؟
  8. قیمت لوازم یدکی هیوندای

لوازم یدکی خودرو چیست؟

لوازم یدکی خودرو قطعاتی هستند که می توانید به منظور تعویض قطعات قدیمی یا شکسته و رفع مشکل به وجود آمده از آن ها استفاده کنید. طراحی لوازم یدکی به گونه ای است که به راحتی جدا یا نصب شوند.

قیمت لوازم یدکی خودرو:

لوازم یدکی اصل و اورجینال که توسط کارخانه های خودروسازی و با توجه به نوع و مدل هر خودرو تولید می شوند دارای کیفیت و بازدهی بیش تری در مقایسه با لوازم یدکی های تقلبی و در نتیجه قیمت بالاتری هستند. زیرا استفاده از لوازم یدکی تقلبی که بدون هیچ نظارت و توسط مجموعه های سودجو ساخته می شوند علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد صحیح خودرو، باعث آسیب رساندن و کارکرد مخرب قطعات دیگر نیز می شود.

صنعت خودرو یکی از پیشرفته ترین و پولسازترین صنایع موجود در جهان است. تمایل و علاقه مندی انسان ها به استفاده از خودروهای باکیفیت با ظاهری جذاب در حال افزایش است. شرکت های مطرحی همچون هیوندای، فولکس واگن، تویوتا، دایملر و.. هم اکنون به عنوان غول های بزرگ خودرو سازی شناخته شده اند. با ما همراه باشید تا با سومین شرکت مطرح خودروسازی دنیا یعنی هیوندای آشنا شویم.

معرفی شرکت خودروسازی هیوندای

-

هیوندای یک شرکت خودروسازی در کره جنوبی است که بیشتر با خودروهای لوکس و مدرن خود از جمله سوناتا، سانتافه، جنسیس، آزرا و توسان معروف شده است به طوری که سایانه تقریبا دو میلیون از خودروهای هیوندای به فروش می رسد. برند هیوندای به دلیل تولید خودروهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی صنعت خودرو، با استقبال گسترده ای در ایران مواجه شد. شرکت خودروسازی Hyundai، همراه با شرکت های زیر مجموعه ی خود به نام های کیا موتورز و جنسیس موتور، تیم موتور هیوندا را شامل می شوند.

به دلیل فراگیری و تمایل مردم ایران به استفاده از خودروهای هیوندای و آگاهی به این مورد که لوازم یدکی هیوندای در فهرست پرفروشترین و متنوع ترین قطعات خودرو قرار دارد، ما در لوازم یدک تصمیم گرفته ایم اطلاعات کاملی در مورد انواع لوازم یدکی هیوندای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چه شما دارنده ی یک خودروی هیوندای باشید و چه قصد خرید این اتومبیل های چشم نواز را داشته باشید، دانستن این اطلاعات کمک ویژه ای به شما جهت تهیه ی قطعات جانبی هیوندای در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت خواهد کرد.

مزایای خودروهای هیوندای

شرکت هیوندای موتور در سال 1967 تاسیس شده است و تنها با گذر 50 سال پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با سایر برندهای خودرو، کسب کرده است. هم اکنون برند خودروسازی هیوندای پس از شرکت های تویوتای ژاپن و فولکس واگن آلمان، جایگاه سومین تولید کننده بزرگ خودرو در دنیا را به خود اختصاص داده است. در ادامه نگاهی به مهم ترین مزیت های خودروهای هیوندای که باعث محبوبیت و رشد قابل توجه آن ها در صنعت خودرو شده است، می اندازیم.

  • قیمت مناسب ماشین
  • استهلاک پایین
  • قطعات با کیفیت و دوام فنی بالا
  • کیفیت بالای مونتاژ
  • دست کاری سریع و راحت
  • توانایی مانور بالا
  • دارای موتور قدرتمند
  • داخلی ارگونومیک
  • سبک طراحی خاص
  • وجود سیستم مسئول ایمنی در مدل های جدید
  • شامل سیستم های ABS و TCS و سنسورهای پارکینگ
  • مجهز به نور تطبیقی

 

انواع لوازم یدکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندای

لوازم یدکی هیوندای مانند دیگر لوازم یدکی در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شود که در ادامه به مهم ترین لوازم یدکی هیوندای اشاره می کنیم.

  1. لوازم یدکی بدنه و سیستم جلوبندی خودرو:

به قسمت بیرونی و قابل مشاهده خودرو، بدنه ی خودرو گفته می شود. جلوبندی خودرو شامل قطعات زیر است: میل‌موجگیر، رینگ چرخ، رام، درب، آینه بغل، گلگیر، شلگیر، سپر، دیاق، میل‌تعادل، سینی(طبق)، سگ‌دست، شغال‌دست، کمک‌فنر، سیبک‌ها، سیستم فرمان، دستگاه تعلیق، محور (اکسل)، فنر لول،، قرقری، دسته موتور، پمپ هیدرولیک، پمپ کلاچ، سر پلوس و...

  1. لوازم یدکی جلوبندی خودرو:

منظور از جلوبندی خودرو، بخش زیرین جلوی خودرو است و مسئولیت نگهداری و کیفیت سواری ماشین در دست اندازها و پیج و خم های جاده را برعهده دارد. توصیه می کنیم در صورت خرابی جلوبندی خودرو حتما از تعمیرکار یا همان جلوبندی ساز کمک بگیرید.

  1. لوازم یدکی موتور:

نیرو و قدرت یک خودرو توسط موتور آن تامین می شود. به گردهمایی مجموعه ای از قطعات مکانیکی و الکترونیکی که در کنار هم که سبب تولید قدرت در یک وسیله می شود، موتور می گویند. مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی موتور خودرو یاتاقان ثابت و متحرک، واشر سر سیلندر، زنجیر تایم، سرسیلندر، میل سوپاپ دود و هوا، واشر کامل، پیستون، سوپاپ، میل لنگ است.

  1. لوازم یدکی چراغ ها و سیستم روشنایی خودرو:

سیستم روشنایی خوردو شامل چراغ هایی برای روشن نمودن جاده و با هدف دید بهتر راننده، مشاهده خود خودرو و همچنین فرستادن اطلاعات در مورد وضعیت قرارگیری و میزان سرعت حرکت ماشین است. لوازم یدکی سیستم روشنایی خودرو عبارتند از: چراغ بزرگ و کوچک جلو و عقب، چراغ راهنما، چراغ مه شکن، پروژکتور، هدلایت، چراغ خطر، شبرنگ و راهنما آینه

  1. لوازم یدکی برقی و داخلی:

لوازم برقی و داخلی جزء مهم ترین و اصلی ترین قطعات یک خودرو است. اجزای اصلی برقی و داخلی خودرو شامل شمع، وایرشمع، دینام، فولی دینام، دلکو، کویل، دوشاخه استارت فنر دار، سیم فیوز، جعبه فیوز برق اصلی داخل موتور، مغزی فندک، کلید صندوق عقب، کلید ترمز دستی، کمپرسور کولر، کروز کنترل، سنسورها، کویل، فشنگی دمای آب، ترموستات و مقاومت فن موتور است.

  1. روغن و سوخت

روغن و سوخت عنصر اصلی در موتورهای احتراقی اتومبیل است. زیرا روعن اتومبیل وظیفه ی خنک کردن موتور، پایین آرودن حرارت بالای موتور را برعهده دارد. تمیزی روغن و تعویض به موقع آن نقشی مهم در سلامت و کارکرد صحیح موتور خودرو اچرا می کند.

  1. لوازم یدکی سیستم ترمز:

پمپ ترمز، سیم ای بی اس چرخ، استپ ترمز، میل ژامبون، پمپ ترمز، کاسه چرخ و...

  1. سیستم رادیاتور:

کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، سینی رادیاتور، کندانسور کولر، مجموعه فن آب، منبع آب، درب رادیاتور، رادیاتور بخاری و...

  1. لوازم یدکی مصرفی:

شمع، لنت ترمز، دیسک ترمز، صافی بنزین، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر کابین

برند قطعات هیوندای

لوازم یدکی اصلی و اورجینال هیوندا دارای برندهای جنیون پارت و موییس است. لوازم یدکی هیوندای که با برند جنیون پارت به فروش تولید می شوند دارای کیفیت درجه یک و توسط کارخانه سازنده خودرو یعنی خود هیوندا تولید می شوند در حالی که لوازم یدکی هیوندای با برند موییس دارای کیفیت درجه دو هستند. لازم به ذکر است که برند موییس خود زیر مجموعه هیوندای پارت است.

لوازم یدکی هیوندای را از کجا بخریم؟

پای افراد منفعت طلب و سودجو به صنعت خودرو نیز باز شده است. این افراد قطعات یدکی تقلبی و غیراصل را به جای لوازم یدکی اصل و اورجینال و با قیمت گزافی به صاحبان خودرو می فروشند. بهترین راه جهت خرید لوازم یدکی هیوندای اصلی و جنیون پارت آن هم با قیمت و کیفیت مناسب، مراجعه به فروشگاه های معتبر است. امروزه اغلب فروشگاه ها امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتراین خود فراهم کرده اند تا علاوه بر اینکه میزان فروش خود را افزایش می دهند، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ی مشتریان نیز می شوند.

قیمت لوازم یدکی هیوندای

بدیهی است که لوازم یدکی هیوندا باید متناسب با نوع و مدل خودرو خریداری شوند. به دلیل وارداتی بودن خودروهای هیوندای و ناپایداری بازار ارز، نمی توان قیمت مشخص و ثابتی را برای مدت زمان طولانی تعیین کرد. به همین دلیل نیز قیمت لوازم یدکی هیوندای به ویژه لوازم یدکی جنیون پارت نسبت به قطعات شرکت های هم ردیف خود با قیمتی بالاتر عرضه می شود. همچنین، دلیل این افزایش قیمت نیز هست. درست است که شما در ابتدا لوازم یدکی هیوندای را با قیمتی بالاتر خریداری می کنید اما استهلاک پایین و دوام بالای قطعات هیوندای، خیال شما را برای مدت زمانی طولانی از کارکرد صحیح قطعات تامین می کند.

معرفی سایت لوازم یدک جهت ثبت آگهی لوازم یدکی خودرو:

مقاله ای که هم اکنون خواندید توسط تیم محتوایی وب سایت لوازم یدک تهیه شده است.

سایت لوازم یدک، یک وب سایت تبلیغاتی در حوزه لوازم یدکی خودرو میباشد که کاربران میتوانند بدون هیچ هزینه ای آگهی های مربوط به قطعات خودروی خود از جمله: لوازم یدکی ایران خودرو، لوازم یدکی ام جی، لوازم یدکی سوزوکی،لوازم یدکی چانگان، لوازم یدکی برلیانس، لوازم یدکی هیوندای، لوازم یدکی سانگ یانگ، لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی رنو، لوازم یدکی چری، لوازم یدکی نیسان، لوازم یدکی پژو، لوازم یدکی لکسوس، لوازم یدکی مزدا، لوازم یدکی جیلی،لوازم یدکی تویوتا، لوازم یدکی سایپا، لوازم یدکی جک،لوازم یدکی لیفان و تعمیر خودرو را ثبت کنند.

همچنین کاربران میتوانند بعد از ثبت آگهی لوازم یدکی خودرو، تبلیغ مربوطه خود را توسط گزینه های موجود از پنل کاربری خود ارتقاء دهند تا بهتر در نتایج سایت دیده شوند و بازدید بیشتری دریافت کنند. لازم به ذکر هست هرچقدر متن برای آگهی لوازم یدکی خود بیشتر و بهتر بنویسید و متن آگهی ها شما دارای کمات کلیدی بهتری باشد. شما در نتایج جستجو و گوگل بیشتر دیده خواهید شد.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/436311/