تاریخ : 1401,دوشنبه 06 تير16:58
کد خبر : 436559 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آمادگی عربستان برای مذاکرات دیپلماتیک با ایران

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام آمادگی عربستان برای مذاکرات دیپلماتیک با ایران اظهار داشت: به زودی زمان برگزاری این مذاکرات در بغداد مشخص می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران گفت: سفر الکاظمی به تهران از پیش برنامه ریزی شده بود و این سفر در چارچوب موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای معنا پیدا می‌کرد از جمله نقش مثبت و سازنده‌ای که بغداد در ماه‌های گذشته در روابط ایران و عربستان ایفا کرده است. در این سفر درباره موضوعات اقتصادی و پروژه‌هایی که معطل مانده و یا در حال انجام است، تبادل نظر انجام شد. در خصوص مراودات مردمی و رفت و آمدها گفت‌وگو شد. روابط دو کشور چند لایه و راهبردی است و همواره این موضوعات پیگیری می‌شود و متعاقب سفری است که چند وقت پیش وزیر خارجه عراق به ایران داشت.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد دیگر این سفر نقشی است که عراق در گفت‌وگوهای ایران و عربستان ایفا می‌کند. پنج دور گفت‌وگوها در بغداد برگزار شده و از نقش عراق تقدیر می‌کنیم. الکاظمی نکاتی را از طرف عربستان به ما منتقل کرد براساس آنچه شنیدیم طرف عربستان این آمادگی را دارد که در سطح دیپلماتیک مذاکرات ارتقا یافته و این مذاکرات در بغداد ادامه یابد و بزودی تاریخ آن معلوم می‌شود و این کار در سطح دیپلماتیک جلو می‌رود. توافقی بود که مقدمات سفر هیأت‌های فنی برای بازدید از سفارتخانه‌ها انجام می‌شود که همه طی روزهای آتی پیگیری خواهد شد.