تاریخ : 1401,سه شنبه 07 تير13:21
کد خبر : 436645 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

عملکرد شرکت های شستا غیر شفاف بود

وی افزود: ما برای بررسی و قضاوت در خصوص تامین اجتماعی یک قانون بالادستی مصوب سال ۸۳ داریم. در این قانون به توسعه عدالت اجتماعی در برابر رویدادهای اجتماعی و اقتصادی و... اشاره صریح شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید علی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت های شستا در نشست علنی امروز سه شنبه 7 تیر پارلمان در ایراد گزارش خود اظهار داشت: بسیار مسرورم که بعد از ماه ها موضوع بررسی و تحقیق و تفحص از شستا به صحن علنی مجلس رسید.

وی افزود: ما برای بررسی و قضاوت در خصوص تامین اجتماعی یک قانون بالادستی مصوب سال 83 داریم. در این قانون به توسعه عدالت اجتماعی در برابر رویدادهای اجتماعی و اقتصادی و... اشاره صریح شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آیا امروز آنچه در سازمان تامین اجتماعی می افتد بر اساس قانون اساسی و بر اساس اسناد بالادستی است؟ بر همین اساس در این خصوص تقاضای تحقیق و تفحص دارم.

نظری خانقاه ادامه داد: امروز بازنشستگان کارگران منتظرند که آیا نمایندگان به خواست آنان پاسخ می دهد؟ مقام معظم رهبری فرمودند مجلس باید شهامت حق گویی داشته باشد.

وی به محورهای تحقیق تفحص از شستا اشاره کرد و گفت: عملکرد غیر شفاف شرکت های شستا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کشور، انتصابات یکی دوماهه در این شرکت ها، عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع شستا در بورس، بی‌عدالتی در توزیع خدمات درمانی در کشور از محورهای مهم این تحقیق و تفحص است.