تاریخ : 1401,سه شنبه 07 تير13:42
کد خبر : 436650 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی مدارس و دورکاری کارمندان سریلانکا برای مقابله با بحران سوخت

این تصمیم درست چند روز پس از آن گرفته شد که دولت سریلانکا روز جمعه را تعطیل اعلام کرده و کارمندان را به دورکاری ترغیب و مردم را هم به باغبانی یا کاشت برخی محصولات کشاورزی برای تأمین منابع خود در خانه‌هایشان دعوت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مقامات سریلانکا که همچنان با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ مبارزه می‌کنند؛ تصمیم گرفته‌اند مدارس را ببندند و از کارمندان خواسته‌اند تا از خانه کار کنند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

مدارس، کلمبو پایتخت سریلانکا و مناطق اطراف آن از روز دوشنبه به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند و از کارمندان این کشور خواسته شده تا اطلاع ثانوی از خانه کار کنند.

 این تصمیم درست چند روز پس از آن گرفته شد که دولت  سریلانکا روز جمعه را تعطیل اعلام کرده و کارمندان را به دورکاری ترغیب و مردم را هم به باغبانی یا کاشت برخی محصولات کشاورزی برای تأمین منابع خود در خانه‌هایشان دعوت کرد.

«کانچانا ویجسکرا» وزیر برق و انرژی سریلانکا گفت که کشور ۲۲ میلیون نفری برای تامین سوخت جدید با مشکل مواجه است و ذخایر این کشور حدود نُه هزار تن گازوئیل و شش هزار تن بنزین است.

بر اساس گزارش‌ها، اولویت توزیع سوخت برای حمل و نقل عمومی، تولید برق و خدمات پزشکی است و بخشی از آن در بنادر و فرودگاه‌ها جیره بندی می‌شود.