تاریخ : 1401,سه شنبه 07 تير18:11
کد خبر : 436666 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

سفر امیرعبداللهیان به ترکیه را ، چاووش اوغلو مهم قلمداد کرد

وزیر خارجه ترکیه طی پیامی که در توییتر منتشر کرد از دیدار خود با همتای ایرانی اش و همچنین توسعه همکاری های بین دو طرف خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به ترکیه و گفتگوهای صورت گرفته بین دو طرف خبر داد.

چاووش اوغلو در این باره با انتشار تصویر خود و همتای ایرانی اش در توییتر، نوشت که در اولین سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به کشورمان میزبان وی بوده و از وی استقبال کرده است.

وی در ادامه پیام خود نوشت: ما در مورد مقدمات جلسه شورای همکاری در سطح عالی گفتگو کردیم.

وزیر خارجه ترکیه افزود: تجارت ما در حال رشد است. به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی را تشکیل خواهیم داد. ما همکاری های منطقه ای را نیز بیشتر توسعه خواهیم داد.

سفر امیرعبداللهیان به ترکیه را ، چاووش اوغلو مهم قلمداد کرد

وی پیشتر نیز ضمن اعلام مخالفت آنکارا با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران نسبت به اتخاذ گام‌های مطلوب از سوی تمام طرف‌ها برای فعال سازی مجدد توافق هسته‌ای ابراز امیدواری نموده بود.

چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان در آنکارا گفته بود که دو طرف تمام ابعاد روابط دوجانبه بین آنکارا و تهران و نحوه بهبود هماهنگی و همکاری در تمام زمینه‌ها را مورد بحث قرار دادند.

وی افزود: رؤسای جمهور دو کشور دستیابی به ۳۰ میلیارد دلار حجم تبادل تجاری بین تهران و آنکارا را هدف گذاری کرده اند. اما این رقم هم اکنون خیلی کمتر از این میزان است و ما باید با تلاش بیشتر حجم تبادل تجاری را بالا ببریم و از تمام سازوکارهای موجود به شکل مناسب استفاده نمائیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین بر ضرورت تداوم همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک همه تاکید کرد.

وی همچنین از رایزنی با همتای ایرانی خود پیرامون موضوعات منطقه‌ای از جمله اوکراین و اوضاع عراق، افغانستان، سوریه و یمن خبر داد.