تاریخ : 1401,سه شنبه 14 تير01:52
کد خبر : 437196 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

المپیاد باعث تبادل علمی نخبگان می شود

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش، گفت: برگزاری المپیاد باعث تبادل نخبگان با بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی در کشور شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هفتاد و چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل، مدیرکل دفتر آزمون‌سازی و روان‌سنجی سازمان سنجش  و روسای کمیته‌های علمی دانشجویی کشور برگزار شد.

غلامرضا یادگارزاده رئیس مرکز المپیاد علمی دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش گفت: این نشست با هدف بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل و چالش‌های برگزاری المپیاد علمی دانشجویی تشکیل شد و روسای کمیته‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور درباره انتظارات جامعه علمی از المپیاد دانشجویی، نقش آن در افزایش کیفیت آموزش عالی و مسائل و مشکلات موجود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی گفت: از مهمترین محورهای بحث در این نشست حمایت از برگزیدگان المپیاد، افزایش کیفیت آزمون، بازنگری و بهبود در شیوه اجرا، افزایش مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در المپیاد و ایجاد نشاط علمی و افزایش میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور بود.