تاریخ : 1401,چهارشنبه 15 تير15:43
کد خبر : 437373 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اولین دوره پذیرش دانشجو در دانشکده تجارت دانشگاه تهران از مهرماه

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران از آغاز پذیرش اولین دوره دانشجو در این دانشکده جدیدالتاسیس از مهر ۱۴۰۱ در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، دکتر هاشم آقازاده در نشست تبادل تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشکده تازه تأسیس تجارت و مالیه با سازمان‌ها، مراکز و شرکت‌های مرتبط با فعالیت این دانشکده، از پذیرش اولین دوره دانشجو در این دانشکده جدیدالتاسیس از سال تحصیلی آتی خبر داد و گفت: ‌ آموزش رسمی و پذیرش دانشجو در دانشکده تجارت و مالیه از مهر ماه ۱۴۰۱ در ۳ رشته مقطع کارشناسی و چهار رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد آغاز می‌شود.

وی افزود: در اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده، در مقطع کارشناسی رشته‌های مدیریت بیمه، مدیریت بانکداری و مدیریت امور گمرکی و مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت تجارت بین‌آلملل، ‌مدیریت تجارت داخلی، مدیریت تجارت الکترونیکی و اقتصاد تجارت الکترونیکی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌شود.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه از ۳ شیوه پذیرش دانشجو در این دانشکده شامل پذیرش از طریق کنکور، پذیرش استعداد درخشان و پذیرش در پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت حل مسائل کاربردی جامعه، صنعت و بازار و اجرای کارآموزی و کارورزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی در صنعت اعضای هیأت علمی دانشکده در زمینه تجارت و مالیه، راهبرد کلیدی دانشکده تجارت و مالیه است.

وی در معرفی ساختار دانشکده تجارت و مالیه اظهار داشت: دانشکده دارای ۶ گروه علمی است. تأسیس و راه‌اندازی پژوهشکده تجارت و مالیه نیز در برنامه قرار دارد که این پژوهشکده شامل دو مرکز و ۶ گروه پژوهشی خواهد بود و فعالیت‌های آن در راستای دانشگاه نسل چهارم ساماندهی می‌شود.

آقازاده همچنین ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را به عنوان گام بعدی دانشگاه تهران در این حوزه تخصصی مطرح کرد و گفت: دانشکده تجارت و مالیه به حوزه توسعه آموزش‌های رسمی تجارت و مالیه با رویکرد عملی، توسعه مشاوره‌های حرفه‌ای تجارت و مالیه و توسعه آموزش‌های آزاد تخصصی تجارت و مالیه ورود می‌کند.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: این دانشکده با منطق تقاضامحوری و پاسخگویی به‌روزتر و کاربردی‌تر به نیازهای جامعه، صنعت و بازار در حوزه تجارت و مالیه ایجاد شده است تا هماهنگ و هم‌افزا با سایر دانشکده‌ها و مراکز و واحدهای دانشگاه تهران فعالیت کند.

وی شعار این دانشکده را «دانشکده نسل جدید در تراز جهانی و پاسخگو به نیاز جامعه، صنعت و بازار» عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف این شعار، دانشگاه استنفورد را الگوی فعالیت دانشکده قرار دادیم که مهد فناوری دنیاست و محور فعالیت آن بر سه ضلع مثلث دانش شامل ضلع آموزش، پژوهش و فناوری استوار است.

وی فناوری، نوآوری، آموزش، تحقیقات و کارآفرینی را به عنوان حوزه اصلی فعالیت دانشکده تجارت و مالیه برشمرد و گفت: این دانشکده در تعامل و همکاری با ذینفعان کلیدی دانشگاهی، حاکمیت و دولت، صنعت و بازار و بخش‌های عمومی و غیردولتی، رسانه‌ها، شهروندان و جامعه در سطح بین‌المللی با رویکرد پایدار، متمایز و اخلاق‌مدار ارزش‌آفرینی اقتصادی و اجتماعی خواهد کرد.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به چشم‌انداز این دانشکده، اظهار داشت: چشم‌انداز ما دانشکده تجارت و مالیه این است که در افق ۱۴۱۴، یک دانشکده الگو برای سایر دانشکده‌های نسل چهارم و کارآفرین باشد.