تاریخ : 1401,چهارشنبه 15 تير15:59
کد خبر : 437376 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کمک هزینه به دانشجویان شاهد و ایثارگر با رتبه های بالای کنکور

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان دانشجویان اعلام کرد: بسیاری ازدانشجویان شاهد و ایثارگر بدون اعمال سهمیه در دانشگاه های تراز اول و فاخر پذیرفته می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید فردین تقی زاده درباره اینکه چند درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر برای قبولی در کنکور از سهمیه استفاده می‌کنند، گفت: عمدتاً به این صورت نیست که تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر از سهمیه شاهد و ایثارگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از این دانشجویان بدون اعمال سهمیه در دانشگاه‌های تراز اول و فاخر پذیرفته می‌شوند به همین دلیل است که اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر جشنواره‌ای به نام جشنواره شهید سردار سلیمانی تدارک دیده است که از رتبه‌های کمتر از ۵۰۰ در زیرگروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های کمتر از ۳۰۰ در گروه آموزشی هنر و زبان خارجه تقدیر کنیم.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان دانشجویان افزود: در مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های کمتر از ۵ بدون اعمال سهمیه و در مقطع دکتری کمتر از ۳ بدون اعمال سهمیه را تقدیر کرده و آنها را بورس می‌کنیم.

وی افزود: در ۶ ماه اول سال به دانشجویانی که رتبه‌های مذکور را کسب کرده‌اند کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود و در ۶ ماه دوم سال و ۶ ماه‌های بعدی تا آخر سال تحصیلی، در صورتی که بتوانند جز ۱۰ درصد هم ورودی‌های خود باشند کمک هزینه دریافت می‌کنند.

تقی زاده افزود: بنابراین بین دانشجویان شاهد و ایثارگر، بسیاری دانشجوی نخبه و ممتاز داریم که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.