تاریخ : 1401,سه شنبه 21 تير21:48
کد خبر : 437956 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعزام ۹ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه فرهنگیان به مدارس عشایر

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹ هزار معلم جدید و دانش‌آموخته از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید به مدارس عشایری سراسر کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز در مراسم آغاز بیست و یکمین اردوی دانش آموزان عشایر پسر کشور اظهار کرد: جامعه عشایر بخش تولید کننده مهمی در کشور بوده و به هیچ وجه محروم نیستند بلکه قشری نجیب و دارای صداقت و پاکی هستند.

وی افزود: عشایر کشور از ایل و طوایف مختلف تشکیل شدند که در ۲۳ استان کشور آنها را داریم. طبق آمار در کل کشور ۹۲ ایل و ۴۵۴ طایفه داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمعیت روستایی و عشایری متاسفانه در کشور رو به کاهش است، گفت: مهمترین کار و وظیفه ما برای این گروه ایجاد فرصت برابر آموزشی است.

وی مسئله عشایر را در کشور حساس و مهم دانست و با اشاره به نظر رهبری در خصوص جایگاه والای عشایر گفت: عشایر مردمانی صادق و به دور از نیرنگ هستند و همواره با جان ، مال و هستی خود از انقلاب دفاع کردند.

نوری افزود: امروز نقش اقتصادی عشایر در کشور رونق اقتصادی موثری به همراه دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به رابطه بین سواد و تولید گفت: اگر سواد همراه با تولیدات کشاورزی و روستایی باشد تا ۲۰ برابر تولید محصول افزایش می یابد.

وی خطاب به دانش آموزان عشایر تاکید کرد : شما باید از سواد برای رشد بوم و منطقه خود بهره ببرید.

نوری با بیان اینکه خوشبختانه بستر لازم در عرصه مجازی برای جلوگیری از ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل دربخش دانش آموزان عشایر به صورت کامل وجود دارد، اظهار کرد: پیش بینی شده ۲۷ هزار معلم در بخش عشایر نیاز داریم که امسال ۹ هزار معلم برای این مناطق شامل مناطق دارای دانش آموز عشایر و برخی استانهای مرزی تامین خواهد شد.

وی به تاثیر ورود دانش بنیان ها به حوزه عشایر اشاره کرد و گفت: تجاری سازی محصولات تولیدی عشایری و معرفی به همه مردم برای ارتقای جایگاه و فروش محصولات آنان باید انجام شود .