تاریخ : 1401,سه شنبه 21 تير22:13
کد خبر : 437960 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

لزوم توجه مسئولان به ترویج فرهنگ احترام به بانوان محجبه در جامعه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان به ترویج فرهنگ احترام به بانوان محجبه و با حجاب در جامعه توجه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، همایش زنان و دختران فاطمی، برای نخستین بار به مناسبت سالروز کشف حجاب توسط رضاخان و به یاد شهیده شاخص سال 1401 شهیده فاطمه اسدی در ورزشگاه آزادی کرمانشاه سالن شهید بهشتی به همت سپاه ناحیه مقاومت کرمانشاه و با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کرمانشاه مهد دلاوری، صبر و مقاومت است گفت: متأسفانه توجه فرهنگی ما در جامعه به بانوان کمرنگ است و اگر مقوله حجاب و عفاف در کار نباشد دستگاه‌های فرهنگی توجهی به بانوان ندارند با اینکه بانوان یک قشر فرهیخته و موثر در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه زنان مربی اجتماع هستند و بابد در منازل و اجتماع از سر باور به این قشر احترام گذاشت بیان کرد: باید فرهنگ احترام به بانوان در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه چرا کارخانه‌ چادر مشکی در استان‌های کشور کمیاب است و بانوان برای تهیه یک چادر مشکی باید هزینه سنگینی بپردازند و مسئولان فرهنگی چرا این امور برایشان در اولویت نیست عنوان کرد: ظرفیت بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران یک ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مرادی با بیان اینکه باید یک حمایت جدی معنوی از بانوان فرهیخته ورزشکار، نخبگان فرهنگی انجام شود افزود: باید تسهیلاتی ویژه برای رفاه بانوان در نظر گرفته شود و به جایگاه اجتماعی بانوان، افزایش مرخصی ویژه زایمان بانوان توجه شود.

استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه حجابی که متدنین جامعه خواستار آن هستند آن چیزی نیست که در فیلم و سریال تلویزیونی نمایش داده می‌شود و به نظر می‌رسد برخی از مسئولان از حجاب خوششان نمی‌آید بیان کرد: ملت مقاوم ایران هرگز از توطئه‌های دشمنان نترسیده‌اند و می‌دانند حجاب، امروز پرچم اسلام است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید حجاب به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود و ترویج عفاف و حجاب از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است گفت: حجاب موجب حفظ زنان از چشم چرانی مردان هرزه می‌شود و این دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه‌ای اخلاقی است.

فرشته همتی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل افزایش بی‌حجابی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج و افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هستیم گفت: اطاعت از دستورات الهی در رابطه با حفظ عفاف و حجاب یک امر ضروری است و خداوند مصلحت و حکمت دانسته که بانوان حجاب خود را رعایت کنند تا به سعادت و هدایت واقعی برسند‌.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه حجاب وسیله‌ای است در خدمت زن که به او شخصیت و احترام می‌بخشد گفت: از آثار رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچکترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.

همتی با اشاره به اینکه با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‌شود و خانواده صاحب ثبات خواهد شد گفت: لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است و این موضوع باید به باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا ریشه حجاب، حیا و عفت است و امروز دشمنان به دنبال از بین بردن نجابت و پاکدامنی میان جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در مورد ضرورت عفاف و حجاب جامعه به یک اقناع جمعی برسد عنوان کرد: امیدواریم زنان جامعه اسلامی الگوی مناسبی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها را در جامعه بپذیرند.