تاریخ : 1401,پنجشنبه 23 تير20:08
کد خبر : 438190 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فردا آزمون دوره‌های فراگیر ارشد پیام نور و آزاد برگزار می‌شود

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون دوره‌های فراگیر ارشد پیام نور و آزاد فردا جمعه ۲۴ تیر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حسن مروتی گفت: آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی در صبح روز جمعه ۲۴ تیر خبر داد.

او افزود: در این آزمون ۱۲۰ هزار و ۱۰۷ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۹ هزار و ۵۴۲ نفر داوطلب تحصیل در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور و ۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر داوطلب تحصیل در دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: ۵۳ درصد ثبت‌نام کنندگان آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی زن و ۴۷ درصد مرد هستند که در ۵ گروه امتحانی علوم انسانی با ۱۰۵ هزار و ۸۶۴ داوطلب، علوم پایه با ۳۱۶۰ داوطلب، فنی و مهندسی با ۸۶۲۰ داوطلب، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱۳ داوطلب و هنر با ۲۰۵۰ داوطلب به رقابت می‌پردازند.

 مروتی با بیان اینکه این آزمون در ۱۰۷ شهرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در ۱۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۳۲۱ حوزه فرعی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن نیمه اول شهریور اعلام شود.