تاریخ : 1401,یکشنبه 26 تير20:35
کد خبر : 438451 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

جشن غدیر دانشجویان رودانی در کنار خانواده شهید

در آستانه عید سعید غدیر خم جمعی از دانشجویان بسیجی رودانی این روز بزرگ را در کنار یک همسر شهید جشن گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، واحد خواهران بسیج دانشجویی رودان در آستانه عید سعید غدیرخم با حضور در کنار مادر شهید والامقام خدارسان رنجبری عید امامت و ولایت را جشن  جشن گرفتند.

مهدیه عابدینی مسوول بسیج دانشجویی رودان در گفتگو با خبرنگار فارس در رودان در این رابطه گفت: یکی از گروه‌هایی که  خود را مدیون خون شهدا می‌دانند دانشگاهیان و دانشجویان هستند که سعی می‌کنند به مناسبت‌های مختلفی به دیدار خانواده شهدا بروند تا ضمن گرامیداشت نام شهدا و یادگیری درس ایثار و فداکاری از شهدا و والدین آنان، در عمل به وصیت شهدا ثابت قدم باشند.

وی دیدار با خانواده شهدا را تقویت روحیه امید در جوانان دانست و ادامه داد: وقتی پای صحبت‌های دلنشین خانواده‌های شهدا وجانبازان می‌نشینیم واقعیت‌های ناگفته‌ای از زندگی‌ شهدا و خانواده‌های آنان را از نزدیک می‌شنویم که در کنار آن‌ها دلمان را غبارروبی می‌کنیم و با روحیه بهتر درس می‌خوانیم.

مسوول بسیج دانشجویی رودان افزود: نشان دادن کرامت شهدا، حفظ فرهنگ شهادت طلبی، تحقیق و پژوهش در سیره و زندگی شهدا و الگو قرار دادن آنان در زندگی دانشجویی و آشنایی دانشجویان با حقیقت‌های موجود از دیگر هدف‌گذاری دیدار دانشجویان با خانواده معظم شهداست.

عابدینی ادامه داد: در همین راستا در آستانه روز عید غدیرخم، عید امامت و ولایت خود را به منزل شهید خدارسان رنجبری رساندیم تا این عید بزرگ را در کنار همسر بزرگوار این شهید جشن بگیریم.

وی گفت: در این برنامه با تهیه کیک و شیرینی و همچنین مولودی خوانی  جشن مختصری در کنار همسر شهید برگزار شد و در ادامه دانشجویان از کرامات شهید والا مقام با خاطره‌گویی همسرش بهره‌مند شدند.

مسوول بسیج دانشجویی رودان افزود: در این دیدار دانشجویان با اهدای هدیه، دسته گل و تبرکات آستان قدس رضوی از همسر شهید تجلیل کردند.

شهید خدارسان رنجبری یکم بهمن ۱۳۴۱، در روستای کمیز از توابع شهرستان رودان چشم به جهان گشود.

پدرش کشاورز بود و با مشقت فراوان بزرگ و به کار کشاورزی مشغول شد. سال 1360 ازدواج کرد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.

دوازدهم بهمن 1361 در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد.