تاریخ : 1401,پنجشنبه 06 مرداد03:47
کد خبر : 439515 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

سی و نهمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت(بخش سوم)؛

رستمی: سنگر شما دانشگاه است/ پناهیان: شما مردم سالاری را تمرین می‌کنید

حجت الاسلام رستمی، رییس نهادی رهبری در دانشگاه ها افزود: سنگر و میدان نبرد شما دانشگاه است. اگر شما در عرصه مطالبه گری موفق بشوید اما دانشگاه رها کرده باشید در واقع سنگر خودتان را رها کرده‌اید

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی و نهمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت از ۲ تا ۶ مرداد ماه در حال برگزاری است این نشست با شعار ساختار مردم سالار و تحول پایدار با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه دنبال شد.

سینمای ما زشت‌ترین نسبت ها را به زندگی مردم می‌دهد

حجت الاسلام رستمی در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان در بحث توجه به موضوعات اصلی و فرعی مساله حجاب را مطرح کردند. امروزه یک جریان وابسته به نظام سلطه وجود دارد و برای حمایت از رفتار‌های بی مهابا دست به هرنوع کاری میزند. با این اوصاف درگیر شدن با موضوعات فرعی کشور دقیقا جایی برای جولان دادن دشمن در کشور است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با بزرگنمایی موارد غیر ضروری در فضای مجازی در جهت تخریب امنیت فضای جامعه گام برمی دارند، افزود: ما امروز نه تنها در بحث زنان مدعی ارائه مدل هستیم؛ بلکه از طرفی امروز شاهد حضور عفیفانه برخی از زنان و رشد و افتخارآفرینی آن‌ها در همین نظام انقلابی هستیم.

رستمی با اشاره به اینکه در جوامع دیگر به نقش مادری و همسری زن توجه چندانی نمیشود، تصریح کرد: سینمای ما زشت‌ترین نسبت ها را به زندگی مردم در سطوح مختلف می‌دهد و البته در برخی موارد نیز سلبریتی‌هایی هستند که خود را طلبکار دریافت هدایا و سیمرغ میدانند درصورتی که ما باید بیشتر از سایر جوامع به فکر تقویت بنیان‌های خود باشیم و پی ریزی‌های این مسیر را استوار کنیم تا رفتار‌های عوام فریبانه برمردمان تاثیری نداشته باشند.

سنگر و میدان نبرد شما دانشگاه است

وی با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد ارتباط وسیع مردم با مولفه‌های مرتبط کننده آن‌ها با نظام شامل هویت ملی و مذهبی و همبستگی در ذیل پرچم این ملت و قدرت‌های نرمی که مولفه‌های این نظام را تشکیل می‌دهند اضافه کرد: برخی از سلبریتی‌های می‌توانند امید به آینده و مسئولین را به چالش بکشانند و دچار فرسایش کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند ما را به نقطه‌ای برسانند که به سمت انحراف حرکت کنیم، اما نمی‌دانند هرکس نسبت به این ملت موضع بگیرد مورد تهدید واقع خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درز دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه امروز فضاحت گفتمان لیبرال دموکراسی به همه مردم ثابت شده و صدای خرد شدن استخوان‌های این گفتمان به گوش می‌رسد، گفت: دانشگاه باید در حمایت از گفتمان‌های انقلاب تلاش کند؛ چرا که اگر در جایی از این کشور عده‌ای بر خلاف ارزش جامعه و مسائل دینی و هویتی ملت ایرانبه سنگ اندازی بپردازند این ناشی از کم کاری ما است.

رستمی اضافه کرد: باید بدانیم که انقلابی‌ترین گفتمان، گفتمان حاج قاسم است، چون او عملیات ضد آمریکایی و ضد تروریستی را در محور مقاومت بر عهده داشت و مقدم‌ترین رزمنده جبهه مقاومت به شمار می‌رود. با این اوصاف ما نیز باید شهیدانه زندگی کنیم تا به شهادت برسیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی در راه خدا مخلصانه تلاش کند خداوند اراده کافی برای حل مشکلات را به او می‌دهد، افزود: ما باید خود را برای نقش آفرینی و اثرگذاری در اجتماع آماده کنیم؛ البته در این میان دفتر تحکیم وحدت به عنوان انجمن‌های اسلامی پیشگام و طلایه دار در حوزه‌های انقلابی و دانشجویی مسئولیت تعیین کننده و مهمی را خواهد داشت.

رستمی تصریح کرد: ما باید بدانیم که اکنون دانشگاه کانون جهاد تبیین است، زیرا شبهات جامعه دقیقا از همین نقطه اشاعه پیدا می‌کند پس اگر امروز این سنگر رها را کنیم، گروه‌های دیگر بر ما غلبه خواهد کرد.

حجت الاسلام رستمی، رییس نهادی رهبری در دانشگاه ها افزود: سنگر و میدان نبرد شما دانشگاه است. اگر شما در عرصه مطالبه گری موفق بشوید اما دانشگاه رها کرده باشید در واقع سنگر خودتان را رها کرده‌اید

عدالت فرهنگی توجه یکسان به همه هنرمندان بود

اسماعیلی وزیر ارشاد در نشست پایان‌دوره تحکیم وحدت گفت: ما در حوزه فرهنگ و هنر چند مساله روشن داشتیم که به واسطه شرایط کرونایی تقریبا همه فعالیت‌های اصلی جامعه را مختل کرده بود و سازمان‌ها و مراکز نیز به این واسطه رو به تعطیلی بودند که فضای اجتماعی جامعه هم در واقع بدون جریان مثبت و سازنده پیش میرفت. در این میان هم ما با حجم انبوهی از مجوزات صادر شده روبه رو بودیم و طبیعتا در دولت بعد که میخواستیم شروع به کار کنیم با چالش‌های زیادی مواجه می‌شدیم.

وزیر ارشاد گفت: ما در ابتدا چند شعار اصلی را مطرح و اعلام کردیم که اولین مورد آن برقراری عدالت فرهنگی به نسبت عادلانه و توجه یکسان به همه هنرمندان بود و باید زیر ساخت‌های لازم را در همه جای کشور توسعه می‌بخشیدیم و در واقع فرهنگ و هنر باید در ریلی قرار میگرفت که توقعات رهبری نیز در آن زمینه منعقد گردد و جبهه فرهنگی فعال داشته باشیم که در اصل این فاصله عمیق از مسائل فرهنگی تحولات ناگواری را ایجاد کرده بود که به زودی باید به روال اصلی خویش بازمیگشت پس باید ساختار‌ها نیز طبق این روال هدف را نیز حول محور این مساله تغییر می‌دادیم.

شما مردم سالاری را تمرین می‌کنید

حجت الاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت گفت: فلسفه انقلاب اسلامی تنظیم و تربیت سازوکاری است که مشارکت مردم افزایش بدهد.

وی ضمن ابراز  عنایت به انجمن های اسلامی افزود: این روش از پایین به بالا انتخاب شدن که در انجمن اسلامی و اتحادیه هست این روش کم نظیر است. ما این روش را قبول داریم. این روش برتر از روش‌های از بالا به پایین است و شما مردم سالاری را تمرین می‌کنید.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اوج دینداری، زندگی تشکیلاتی است. برخی احساس می کنند علت شکست امیرالمومنین تبلیغات معاویه علیه وی بود ؛امااینطور نیست،  مردم برای زندگی مسئولانه جمعی حاضر نشدند.

پناهیان افزود: معرفی ولایت در غدیر یعنی پذیرش مسیولیت اجتماعی مردم. مردم سالاری بدون کار جمعی امکام پذیر نیست. انقلابی بودن مسئولان کافی نیست،مسئول باید معتقد به مردم سالاری باشد.