تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 مرداد19:21
کد خبر : 440190 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

همه چیز درباره آموزش خریدوفروش ارز دیجیتال

اگر در دنیای کریپتو تازه‌کار هستید، نحوه خرید بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال، قطعا برای شما در ابتدا، کمی گیج‌کننده است. خوشبختانه، امروزه...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر در دنیای کریپتو تازه‌کار هستید، نحوه خرید بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال، قطعا برای شما در ابتدا، کمی گیج‌کننده است. خوشبختانه، امروزه پلتفرم‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند، همچنین کارشناسان خبره‌ای نیز هستند که می‌توانند به شما در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال و حتی ثبت‌نام بیت‌کوین کمک کنند. ما قصد داریم در این مقاله توضیح مختصری در این باره بدهیم؛ اگر تازه‌کار هستید و در این بازار فعالیت دارید، این محتوا برای شما نوشته‌شده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

منظور ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی چیست؟

ارز دیجیتال چند سال است که بر سر زبان‌ها افتاده و خیلی از افراد علاوه بر اینکه با آن آشنایی داشته؛ حتی تجربه خریدوفروش آن را هم دارند. ارز دیجیتال، یک نوع ارز برای مبادله کالا و خدمات بوده که نوع آن دیجیتالی است. کاربران می توانند این ارز را در یک کیف پول گرم یا سرد نگه داری کنند. معاملاتی که در این زمینه انجام می‌شود، به‌صورت آنلاین و از طریق صرافی‌هایی است که در این زمینه تخصص دارند. شاید شما هم در این زمینه تصمیم خودتان را گرفته‌اید و برای ورود به بازار معاملات ارز‌های دیجیتال آگاهی زیادی ندارید، ما می‌خواهیم کمی بیشتر در مورد آموزش خریدوفروش ارز دیجیتال صحبت کنیم. برای اینکه در این مورد بدانید، لازم است گام‌های زیر را به ترتیب طی کنید.

 

1. پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب کنید.

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کارگزار یا یک صرافی رمزنگاری را انتخاب کنید. البته این انتخاب برای کاربران ایرانی، اهمیت بیشتری دارد. اگر ایرانی‌ها، یک صرافی ارز دیجیتال خارجی انتخاب کنند، احتمال بلوکه شدن دارایی آن‌ها وجود دارد؛ پس به این مورد دقت داشته باشید.

2. حساب خود را ایجاد و تأیید کنید.

هنگامی‌که در مورد یک کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال تصمیم گرفتید، می‌توانید برای افتتاح حساب ثبت‌نام کنید. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید، باید هویت خود را تأیید کنید.

3. باید سپرده‌گذاری نقدی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید.

برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که وجوه مالی در حساب خود دارید. بسته به صرافی یا کارگزار و روش تأمین مالی شما، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا بتوانید از پولی که سپرده‌گذاری می‌کنید برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید.

4. سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

هنگامی‌که پول در حساب شما وجود دارد، آماده هستید تا اولین سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید. صد‌ها ارز رمزنگاری شده برای انتخاب وجود دارد، از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا ارز‌های دیجیتال مبهم‌تری مانند Theta Fuel یا Holo.

وقتی تصمیم می‌گیرید کدام ارز دیجیتال را بخرید، می‌توانید نماد آن را ثبت کنید؛ مثلا نماد بیت‌کوین BTC است و تعداد سکه‌هایی که می‌خواهید بخرید را هم می‌توانید وارد کنید.

همه چیز درباره آموزش خریدوفروش ارز دیجیتال

بیت‌کوین و نحوه خریدوفروش آن

بیت‌کوین، به‌عنوان مشهورترین رمزارز، حدود یک دهه از معرفی آن می‌گذرد؛ اما هستند افرادی که هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند. به‌نوعی می‌توان گفت که بیت‌کوین امن‌ترین و راحت‌ترین ارز دیجیتال است. به همین دلیل می‌تواند برای بسیاری از فعلان اقتصادی به‌عنوان سرمایه‌گذاری، گزینه خوبی باشد. بیت‌کوین روی یک رکورد دیجیتال توزیع‌شده به نام بلاک‌چین ساخته‌شده است.

همان‌طور که از نام آن پیداست، بلاک‌چین مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط است که از واحد‌هایی به نام بلوک‌ها تشکیل‌شده‌اند. این بلوک‌ها حاوی اطلاعات مربوط به هر تراکنش، از جمله تاریخ و زمان، ارزش کل، خریدار و فروشنده و یک کد شناسایی منحصربه‌فرد برای هر صرافی است. در این بلاک‌چین، ورودی‌ها به ترتیب زمانی در کنار هم قرار می‌گیرند و زنجیره دیجیتالی از بلوک‌ها را ایجاد می‌کنند.

بعد از ثبت‌نام بیت کوین، برای خریدوفروش آن لازم است که از یک صرافی امن این کار را انجام دهید. سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین (BTCUSD) می‌تواند پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که آن را به چند مرحله تقسیم کنید، بسیار آسان‌تر است.

سرمایه‌گذاری یا معامله بیت‌کوین فقط به یک حساب کاربری در یک سرویس یا صرافی نیاز دارد، اگرچه روش‌های ذخیره‌سازی ایمن بیشتری توصیه می‌شود.

خریدوفروش ارز دیجیتال در اوکی اکسچنج

 

اوکی اکسچنج یک پلتفرم ایرانی و دانش‌بنیان با حدود 4 سال سابقه درخشان است. این پلتفرم، امکان خرید بیش از ۶۰۰ توکن و رمزارز را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای خرید ارز دیجیتال از آن، فقط باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس با شارژ حساب کاربری خود می‌توانید از بخش تبادل، سریع به جست‌وجو نام ارز دیجیتال موردنظر خود پرداخته و مقداری که مدنظرتان است را خریداری کنید.

برای فروش ارز دیجیتال هم باید وارد بخش تبادل سریع می‌شوید. سپس با انتخاب گزینه فروش، ارز دیجیتال خود را می‌‎فروشید. به همین راحتی!

یک نکته مهم: به‌عنوان فردی که تازه‌وارد کریپتو شده است، باید مطمئن شوید که صرافی یا کارگزاری انتخابی شما امکان انتقال ارز فیات و خرید‌های انجام شده با دلار آمریکا را دارد. برخی از صرافی‌ها فقط به شما اجازه می‌دهند با استفاده از یک رمزارز دیگر، ارز دیجیتال بخرید! به این معنی که باید صرافی دیگری را برای خرید توکن‌هایی که صرافی ترجیحی‌تان می‌پذیرد، پیدا کنید تا بتوانید تجارت کریپتو در آن پلتفرم را شروع کنید.

همه چیز درباره آموزش خریدوفروش ارز دیجیتال

سخن پایانی

اگر قصد دارید که به بازار ترید و معامله ارز دیجیتال وارد شوید، یک راه نحوه خرید ارز دیجیتال، اقدام از طریق یک پلتفرم معتبر در این زمینه به نام اوکی اکسچنج است. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد به‌اندازه‌ای که مدنظر دارید، ارز دیجیتال خریداری کنید و حتی می‌توانید مقدار رمزارز موردنظر خود را، مانند تتر، تبدیل به رمز ارز‌هایی همچون ETH ,BTC ,DOGE یا سایر ارز‌های دیجیتال کرده و در کیف پول خود نگهدارید.

علاوه بر این، این پلتفرم، با کارمزد پایین، شرایط فروش و خرید بیت‌کوین را فراهم آورده است. بر همین اساس کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت این صرافی، با خیال راحت و با سرعت بالایی به خریدوفروش بیت‌کوین بپردازند؛ بدون اینکه هیچ مشکلی داشته باشند. این پلتفرم برای علاقه‌مندان به بلاک‌چین به همراه کیف پول رمزارز اختصاصی، امکان واریز و برداشت بیش از 700 کوین و توکن بدون واسطه و محدودیت را امکان‌پذیر می‌کند.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/440190/