تاریخ : 1401,پنجشنبه 13 مرداد18:41
کد خبر : 440272 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

انفجار بندر بیروت یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته ای است

سازمان ملل متحد خواهان انجام تحقیقات بین المللی درباره انفجار در بندر بیروت شد که دو سال پیش رخ داد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سازمان ملل متحد خواهان انجام تحقیقات بین المللی درباره انفجار در بندر بیروت شد که دو سال پیش رخ داد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

بر اساس این گزارش، در بیانیه‌ای که توسط کارشناسان سازمان ملل منتشر شد، آمده است که این حادثه یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته ای است.

در این بیانیه با اشاره به تداوم مطالبات مردم لبنان و خانواده‌های قربانیان برای اجرای عدالت همزمان با دومین سالگرد انفجار بندر بیروت، عنوان شده است که تاکنون هیچ اقدامی برای کشف علل این انفجار صورت نگرفته است.

سازمان ملل بر لزوم آغاز هرچه سریع‌تر و بدون تأخیر تحقیقات بین المللی تأکید و خاطرنشان کرد که سازمان ملل پس از این انفجار از دولت لبنان خواست در این باره تحقیق کند، اما با موانعی روبرو شده است.

گفتنی است که بندر بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰، شاهد انفجاری بزرگ بود که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشته و خسارات گسترده‌ای را به این تأسیسات بندری و مناطق نزدیک به آن وارد کرد.