تاریخ : 1401,پنجشنبه 13 مرداد21:27
کد خبر : 440276 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

انواع قیمت دستگاه شیرینگ پک

همان طور که در عملکرد دستگاه‌های قبلی خواندید، برای اینکه رول و نایلون بتواند به محصول موردنظر بچسبد باید حرارت ببیند، در بسیاری از دستگاه‌ها این حرارت توسط برق تک فاز یا سه فاز انجام می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به احتمال زیاد در هنگام خرید آب معدنی متوجه بسته‌بندی خاص آن شده‌اید و با خود اندیشیده‌اید دلیل بسته‌بندی پلاستیکی دور تا دور آب معدنی‌ها چیست؟ شیرینگ پک که از دو کلمه shrink به معنای کوچک کردن و pack به معنی بسته‌بندی کردن ساخته شده است، نوعی بسته‌بندی هوشمندانه است که محصولات را مرتب سازی کرده و در دسته‌های منظم و جداگانه به بازار عرضه می‌کند، علاوه بر این بسیاری از شرکت‌ها از شیرینگ به عنوان تبلیغ و جذب مشتری استفاده می‌کنند.

از موارد تاثیرگذار در هنگام خرید می‌توان به بسته‌بندی زیبا و شکیل اشاره کرد. هرچقدر بسته‌بندی منظم باشد، به همان اندازه مشتری بیشتری به سمت خود جذب می‌کند. دستگاه شیرینگ پک یکی از دستگاه‌های کاربردی در این زمینه است که می‌تواند برای دسته بندی محصولات متنوعی استفاده شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال خرید یک دستگاه شیرینگ هستید بهتر است با انواع قیمت محصولات آشنا شوید تا انتخابی آگاهانه‌ای داشته باشید. این مطلب راهنمای مناسبی برای خرید دستگاه شیرینگ پک خواهد بود، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک و نحوه کار آن

 

پیش از اینکه در مورد قیمت و هزینه پرداختی دستگاه‌های شیرینگ پک سخن بگوییم، بهتر است با خود دستگاه و انواع آن آشنا شوید. دستگاه شیرینگ پک در واقع یک دستگاه کاربردی در امر بسته‌بندی است، این دستگاه به گونه ای عمل می‌کند که رول یا پلاستیک به دور محصولات کشیده می‌شود. همچنین در بخش‌های صنعتی مختلفی کاربرد دارند زیرا هیچ آسیبی به محصولات وارد نمی‌کنند و تنها به منظور بسته‌بندی، زیباسازی، بالابردن بهداشت و جلوگیری از کثیفی و میکروب استفاده می‌شوند.

این دستگاه بر پایه گرما کار می‌کند، به طوری که ابتدا محصولات مورد نظر در داخل دستگاه قرار می‌گیرند، سپس رول و پلاستیک با توجه به اندازه محصول جدا می‌شود. بعد از این مرحله محصول داخل دستگاه شیرینگ می‌شود و سپس برحسب نوع محصول گرمای لازم به آن داده می‌شود، با گرما دیدن رول و پلاستیک نازک به دور محصول پیچانده می‌شود. به دلیل استقبالی که از این نوع بسته‌بندی انجام گرفته است، دستگاه شیرینگ در انواع و اقسام مختلفی ساخته شده که در بخش‌های بعدی بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

انواع دستگاه شیرینگ پک

انواع قیمت دستگاه شیرینگ پک

دستگاه‌های شیرینگ پک با توجه به کارکردی که دارند دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش به بررسی مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه شیرینگ اتوماتیک

دستگاه شیرنگ پک اتوماتیک همان طور که از نامش مشخص است فول اتوماتیک است، یعنی نیروی انسانی در عملکرد و فعالیت آن کمترین تاثیر را دارد. این دستگاه‌های بسته‌بندی معمولا در کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که دارای تولیدات روزانه بسیاری هستند استفاده می‌شوند. برخی از کارخانه‌ها مانند کارخانه‌های آب معدنی، نوشابه، آب لیمو و غیره بعد از تولید محصول بدون اینکه آن را در انبار ذخیره کنند، مستقیما از خط تولید به بازار فروش ارسال می‎کنند، دستگاه بسته‌بندی در آخرین مرحله از خط تولید کارخانه قرار دارد. در این قسمت محصول بعد از تولید شدن وارد دستگاه بسته‌بندی می‌شود و سپس محصولات به صورت دسته‌ای از آن خارج شده و روانه بازار می‌شوند.

در تولید این دستگاه‌ها سعی بر آن شده است که از تجهیزات عالی اتوماسیون صنعتی استفاده شود تا به نیروی انسانی نیاز نباشد؛ با وجود این در بسیاری از کارخانه‌ها مرحله وارد کردن محصول داخل دستگاه شیرنگ و مرحله خارج کردن بسته‌ها توسط اپراتورهای انسانی انجام می‌گیرد. اگر بخواهیم در مورد قیمت این محصول اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، باید بگوییم قیمت آن به عوامل زیادی همچون نوع کوره حرارتی، ابعاد شاسی، میزان بسته‌بندی محصول در هر ساعت، کیفیت و برند قطعات داخل آن بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای این دستگاه ذکر کرد. پیشنهاد می‌شود پیش از خرید با کارشناسان فروش در تماس باشید.

دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک

نوع دیگری از دستگاه‌های بسته‌بندی که از نظر عملکرد تفاوت آنچنانی با نوع اتوماتیک آن‌ها ندارند. می‌توان گفت این دستگاه‌ها از اتوماسیون صنعتی متوسطی در ساختار خود استفاده کرده‌اند و برخی از کارها توسط اپراتور انسانی انجام می‌گیرد. به دلیل پیچیدگی کمتر این دستگاه تعمیر و نگهداری آن آسان‌تر از نوع اتوماتیک است. همچنین به دلیل ساختار متفاوت ، قطعات کمتری در آن به کار رفته است که باعث می‌شود قیمت مناسب‌تری از نوع اتوماتیک داشته باشد.

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک به دلیل ویژگی‌های ساختاریش در صنایع و شرکت‌هایی کاربرد دارد که تولید روزانه بالایی نداشته و سرعت اهمیت فراوانی ندارد. همچنین محصولاتی که می‌توان به کمک دستگاه شیرنگ پک نیمه اتوماتیک بسته‌بندی کرد دارای وزن پایینی هستند و ابعاد و احجام آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مانند مدل قبلی قیمت تمام شده این محصول به موارد بسیاری همچون نوع برق مصرفی (تک فاز و سه فاز)، میزان تولید، ابعاد شاسی و غیره بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت مشخص و تمام شده‌ای برای این محصول ذکر کرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب فروش در این زمینه در تماس باشید. جالب است بدانید به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بسته‌بندی‌های انجام شده توسط این دستگاه، بیشتر کارخانه‌ها و شرکت‌های ایرانی از این نمونه دستگاه شیرنگ در خط تولید خود استفاده می‌کنند.

دستگاه شیرینگ پک گاز سوز

همان طور که در عملکرد دستگاه‌های قبلی خواندید، برای اینکه رول و نایلون بتواند به محصول موردنظر بچسبد باید حرارت ببیند، در بسیاری از دستگاه‌ها این حرارت توسط برق تک فاز یا سه فاز انجام می‌گیرد. در بسیاری از مناطق امکان استفاده از برق به ویژه برق سه فاز وجود ندارد، به همین دلیل باید روش جایگزینی برای حل این مشکل پیدا می‌شد و آن چیزی نبود جز استفاده از گاز به جای انرژی الکتریکی. در این دستگاه‌ها با سوزاندن گاز، انرژی لازم برای بسته‌بندی کردن محصولات تولید می‎شود.

این دستگاه‌ها دارای مزیت‌های بسیاری هستند. انرژی الکتریکی یکی از با ارزش‌ترین انرژی‌هایی است که عملکردهای بسیاری برای تولید و ساخت آن صرف می‌شود. به دلیل مراحل بسیاری که برای ساخت آن به کار می‌رود، قیمت تمام شده آن نیز گران‌تر از سایر انرژی‌ها است. به همین دلیل دستگاه شیرینگ پک که با انرژی الکتریکی کار می‌کند قیمت بالاتری از دستگاه شیرینگ پک گازسوز دارد. یکی دیگر از مزایای کار با دستگاه گاز سوز جلوگیری از گرمایش زمین است، برای تولید انرژی الکتریکی، مراحل بسیاری صرف می‌شود که باعث گرایش زمین و آلودگی بیشتر محیط زیست می‌شود، به همین دلیل استفاده از دستگاه شیرینگ گاز سوز بهترین مورد برای بسته‌بندی به شمار می‌آید.

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

دستگاه‌های شیرینگ پک دوگانه سوز یکی از انعطاف‌ پذیرترین دستگاه‌های بسته‌بندی هستند. عملکرد این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که در موارد لازم از انرژی برق برای فعالیت و در مواقع دیگر از سوختن گاز برای تولید انرژی و گرما استفاده می‌کنند. این دستگاه باعث بالا رفتن بازده و صرفه جویی در میزان انرژی می‌شود. در بسیاری از موارد روشن شدن الکتروموتورها توسط انرژی الکتریکی انجام می‌گیرد و سپس مراحل گرم کردن نایلون و رول توسط سوخت گاز صورت می‌گیرد. به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و قیمت مناسب این محصول استقبال بسیاری از آن‌ شده است. این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است و باعث بالا رفتن میزان راندمان کاری محصول می‌شود. تمامی استانداردهای موجود برای ساخت این دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز به کار رفته است تا هیچ آسیبی به دستگاه و اوپراتورهای انسانی که با این دستگاه کار می‌کنند وارد نشود.

کاربرد دستگاه‌های شیرینگ پک

انواع قیمت دستگاه شیرینگ پک

در قسمت قبل با انواع دستگاه‌های شیرینگ پک آشنا شدید و در مورد نحوه قیمت گذاری و عوامل تاثیرگذار بر روی آن نیز اطلاعات مفیدی کسب کردید. حال وقت آن رسیده است با کاربرد این دستگاه در بخش‌های مختلف صنعت آشنا شوید.

  • در صنایع غذایی: مواد غذایی از جمله محصولاتی هستند که بسته‌بندی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال در بسته‌بندی شکلات، چای، بیسکوییت، شیرینی و غیره از دستگاه‌های شیرینگ پک کوچک استفاده می‎‌شود.
  • در صنایع شیمیایی: در بخش‌های صنعتی مانند کارخانه‌های تولید آب رادیاتور، ضدیخ و غیره از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود تا محصولات به طور کامل و مرتب بسته‌بندی شوند.
  • در صنایع بهداشتی: برای بسته‌بندی بسیاری از محصولات از جمله اسپری‌، عطر، کرم، شامپو و لوسیون‌ها از دستگاه‌های شیرینگ پک استفاده می‌شود.
  • در صنایع شوینده: دستگاه‌های شیرینگ پک برای بسته‌بندی محصولاتی مانند مایع ظرفشویی و دستشویی، سفید کننده، اسید و جرم گیر کاربرد دارند.
  • در صنایع لوازم تحریر: برای مرتب سازی بسیاری از محصولات مانند خودکار، دفتر، کتاب، پازل و غیره از دستگاه شیرینگ استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد دستگاه شیرینگ پک اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما قرار گرفت. بهتر است شما پیش از خرید نوع کاربردی را که از دستگاه دارید بررسی کنید. برای مثال برای مشاغل خانگی دستگاه‌های شیرینگ پک ارزان و کوچک کمک کننده است؛ اما اگر فعالیت شما صنعتی است بهتر است از نمونه‌های معرفی شده اتومات و نیمه اتومات استفاده کنید. می‌توانید برای خرید دستگاه بسته‌بندی موردنظر خود به سایت نیل زاگرس البرز مراجعه کنید. این شرکت یکی از معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید دستگاه‌های بسته‌بندی و شیرینگ است. تمامی محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین دارای خدمات پس از فروش هستند که می‌توانند اطمینان شما را به خود جلب کنند. برای آگاهی از قسمت محصولات و نحوه سفارش و خرید با کارشناسان مجرب نیل زاگرس البرز در ارتباط باشید.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/440276/