تاریخ : 1401,پنجشنبه 13 مرداد21:31
کد خبر : 440277 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

تفریحات هیجان انگیز در استانبول را بشناسید!

استانبول، شهر دیدنی و توریستی‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. این شهر مثل یک آهنربا گردشگران را جذب خود می‌کند و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، استانبول، شهر دیدنی و توریستی‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. این شهر مثل یک آهنربا گردشگران را جذب خود می‌کند و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از پرطرفدارترین شهرها برای سفر دانست. سفر به استانبول تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گردشگران خود رقم می‌زند. تفریحات استانبول نامحدود است؛ فعالیت‌های جذاب زیادی که گفتن تمامی آنها در اینجا غیرممکن است! مسلما با کنسرت‌های باشکوه و رستوران‌های بی‌نظیر استانبول آشنایی دارید. ترکیب جامعه مدرن و سنتی این شهر بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند و توانسته از آن یک جای فراموش‌نشدنی بسازد، شاید در سفرمارکت این مطالب را زیاد خوانده باشید اما باز هم پیشنهاد می‌کنیم که در استانبول حتما از مسجد ایاصوفیه یا برج گالاتا دیدن کنید. همچنین از قصرهای عثمانی نیز دیدن کنید. حتی در بازار تاریخی استانبول قدم بزنید و سوغاتی بخرید. قطعا این مکان‌ها همگی زیبایی‌های خاص خود را دارند اما شاید برای عده‌ای از گردشگرانی که زیاد به این شهر سفر کرده‌اند و آن‌ها را بارها و بارها دیده‌اند، کسل‌کننده باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به شما تفریحاتی متفاوت‌تر از همیشه پیشنهاد کنیم تا بتوانید یک تور استانبول فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از جاهای دیدنی استانبول بپردازیم:

 

فان لب استانبول

به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تفریح استانبول می‌توان از شهربازی فان لب استانبول نام برد. در استانبول در فصول پاییز و زمستان که اشتیاق به پارک‌های آبی کم‌رنگ‌تر می‌شود، شهربازی‌های استانبول بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند و در این میان شهربازی‌های سرپوشیده فان لب استانبول از جمله مراکز تفریحی پرطرفداری هستند که به روزترین امکانات تفریحی و اسباب بازی‌های جذاب را در دل خود جای داده‌اند. این اسباب‌ بازی‌ها هر سن و هر سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد. جالب است بدانید که مجموعه فان لب، سه شعبه مختلف نیز دارد که در مهم‌ترین مراکز خرید شهر استانبول افتتاح شده‌اند و نیز در این پارک از بازی‌های مهیج و متنوعی لذت خواهید برد و یک روز به یادماندنی را تجربه می‌کنید.

فان لب دقیقا یک مکان مفرح و بسیار شاد برای آنان که به دنبال هیجان و لحظات شاد هستند بوده و گزینه بسیار مناسبی برای شما است. تمام افراد خانواده تنها در یک مکان می‌توانند لحظات بسیار خاطره‌انگیزی را در کنار هم بگذرانند و امنیت و سلامت تمامی وسایل و ماشین‌های این پارک در دوره‌های کوتاه و منظمی توسط کارکنان متخصص این پارک چک می‌شود. تمامی وسایل طبق آخرین استانداردها راه‌اندازی شده و تحت نظر هستند. اینگونه هیجان و تفریح سالمی را برای مهمانان این پارک بزرگ به ارمغان می‌آورند. پس سعی کنید جیغ بزنید و انرژی و هیجانتان را خالی کنید و وقتی پا به اینجا گذاشتید دنیای بیرون از پارک را کاملا فراموش کنید. از وسایل هیجان‌انگیز و جذاب این پارک لذت ببرید. شهربازی‌های فان لب استانبول، اولین شهربازی زنجیره‌ای استانبول هستند که دارای کلی بازی‌های مهیج و متنوع هستند که همگی استاندارد جهانی را یدک می‌کشند. همچنین ماشین‌های بازی، پرسنل خوش برخورد و مهربان و امکانات قابل اطمینان از مزایای این شهربازی به شمار می‌رود. در سفرهای خانوادگی، این شهربازی از جمله تفریحات استانبول است که مورد توجهتان قرار می‌گیرد و رضایت شما را به همراه خواهد داشت.

 

مرکز تفریحی پارک موی

مرکز سرگرمی Moi Park عنوان بزرگ‌ترین مرکز تفریحی اروپا را دارد. این مرکز در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع تأسیس شده است. پارک موی که درهای دنیای کاملا متفاوتی را برای کودکان 4 تا 10 ساله باز می­کند، در طبقه فوقانی قرار گرفته و فعالیت­های سرگرم‌کننده متنوعی را برای کودکان فراهم کرده است. همچنین در این پارک، جهانی پر از آدرنالین را می‌­یابید که قلب بزرگسالان را نیز به تپش در می‌آورد. مرکز سرگرمی پارک موی، مقصدی عالی برای تفریح در استانبول است. این مرکز نزدیک به 30 منطقه تفریحی قرار دارد. اجرای فعالیت‌های نمایشی میزان جذابیت این پارک را افزایش می­دهند. برای سفر ارزان به استانبول می‌توانید با پرواز چارتر استانبول سفر کنید.

 

خانه خون آشام استانبول

اولین جایی که سفرمارکت به شما پیشنهاد می‌کند، تجربه مهیج‌ترین تفریح و گردش در استانبول یعنی خانه خون آشام استانبول است. خانه خون آشام در واقع یکی از تفریحات هیجان‌انگیز استانبول محسوب می‌شود که برای مسافرین استانبول و بازدیدکنندگان می‌تواند خاطرات خوبی را رقم بزند و اگر جرات کافی ندارید و کمی ترسو هستید هرگز به سمت خانه خون‌آشام استانبول نروید. این بازی در واقع فرار از زمان واقعی به زمان خون آشام‌ها است که در آن شما با ترس خانه‌های خون آشام روبه‌رو می‌شوید و با موجودات تاریک کلی هیجان به دست می‌آورید و این که در کل این مجموعه فضایی شگفت‌انگیز و جذاب است و همه چیز با توجه به موضوع خون‌آشام طراحی شده است؛ درست از همان لحظه‌ای که به در ورودی می‌رسید تا زمانی که بازی شما شروع شود. این یک بازی بسیار هیجان‌انگیز است که قلب شما را به تپش خواهد انداخت و ارزشش را دارد. نکته‌ای که باعث جالب شدن این بازی شده است فضای متفاوت و ترسناک این مجموعه است که بازدیدکنندگان همگی بعد از پایان این بازی، هیجان لحظات را به خوبی شبیه به یک داستان واقعی حس می‌کنند و کلی عکس‌های یادگاری می‌گیرند.

بازی خانه خون آشام برای ورود شرایطی دارد که برای شما عزیزان می‌گوییم: مثلا برای ورود به این خانه باید از قبل رزرو کنید، باید حتما به صورت گروهی به این بازی بروید و در ضمن ورود افراد مبتلا به صرع، بیماری ‌های قلبی و کلاوستروفوبیا ممنوع بوده و حداقل سن افراد برای ورود 16 سال تمام است. در خانه خون‌آشام، نباید آسیبی به وسایل بزنید. در آخر در صورت نیاز می‌توانید درخواست کمک کنید زیرا دوربین‌‌ها شما را رصد می‌کنند. برای بازدید از خانه خون آشام، تورهای لحظه آخری استانبول را از دست ندهید.

تفریحات هیجان انگیز در استانبول را بشناسید!

لگولند استانبول

لگولند شعبه استانبول، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی اروپا است که در سال 2015 افتتاح شد. اگرچه گفته می­شود که برای کودکان بین سنین 3 تا 10 سال طراحی شده است اما بزرگسالان نیز از دیدن این فضا لذت می‌برند. لگولند 15 زمین بازی دارد و برای افرادی که هنوز هم کودک درون فعالی دارند، محل مناسبی است. در این مرکز برای تفریح در استانبول سرگرمی‌های زیادی در نظر گرفته شده است. کودکان بیشتر جذب بخش مینی‌لند می­‌شوند.

نسخه‌­های معتبر از سازه­‌های شاخص مانند برج گالاتا، ایاصوفیه و مسجد آبی از کشور ترکیه در این منطقه به نمایش گذاشته شده است. در LEGOLAND Discovery Center استانبول غیر از مینی‌لند، کارگاه­‌های فضایی، Kingdom Adventure و Lego Master Builder Workshop نیز واقع شده است. کودکان در این مناطق هم سرگرم می­‌شوند و هم چیزهای زیادی یاد می­‌گیرند.

در مجموعۀ لگولند با میلیون‌ها آجر LEGO استانبول را باز آفرینی کرده‌اند. تمام بناهای تاریخی دوران بیزانس و عثمانی با استفاده از آجرهای لِگو و با دقت خاصی در اندازه‌های کوچک ساخته شده است. سازه‌‌های لگویی در لگولند در حدی جذاب هستند که حتی پدر و مادرها را هم هیجان‌زده می‌کنند؛ تا جایی که تمایل پیدا می‌کنند خودشان هم وارد بازی شوند و یک سازه بسازند. این مجموعه مکانی خارق‌العاده برای پرورش خلاقیت و تخیل کودکان است. این مجموعه همچنین کودکان را وارد دنیای بازی و شخصیت‌های کارتونی می‌کند و می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کند. اما خبر بد برای بزرگسالان این است که بدون همراهی کودکان زیر 14 سال اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود.

این مجموعه در سال 2015 احداث شده است. همه بازی‌های لگولند برای کودکان 3 تا 10 سال ساخته شده‌اند. لگولند مجموعا 15 زمین بازی دارد است که در آن بچه‌ها می‌توانند به ساخت و ساز با استفاده از لگو بپردازند و چیزهای جدید بیاموزند. همچنین بخش‌های تفریحی دیگری نظیر ماموریت فضایی جهت آشنایی بچه‌ها با فضا طراحی شده است.

بیش از همۀ بخش‌ها مینی‌لند است که هم توجه والدین و هم کودکان را به خود جلب می‌کند. در این بخش معروف‌ترین بناهای دنیا و ترکیه با لگو ساخته شده‌اند. در لگولند، ساختمان لگویی برج گالاتت، ایاصوفیه و مسجد سلطان جذاب و هیجان‌انگیز است. همانطور که اشاره شد در این مجموعه فقط تماشاگر نیستید و کودکان می‌توانند در کارگاه آموزشی کار با لگو شرکت کنند و با کمک مربیان مجرب هر چیزی که به ذهنشان می‌رسد را طراحی کنند.

علاوه بر این یک سینمای 4 بعدی وجود دارد که می­توانید ماجراهای جدید The Lego Movie را تماشا کنید. برای رفتن به مرکز کشف LEGOLAND واقع در فروم استانبول در منطقه بایرام پاشا، می­توانید از اتوبوس­های شهری استفاده کنید. با استفاده از مترو هم می­توانید به این منطقه برای تفریح در استانبول برسید. اگر علاقه دارید به استانبول سفر کنید و از لگولند دیدن کنید، برای رزرو پرواز به سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

 

پارک ویالند

ویالند، اولین پارک موضوعی ترکیه است. جالب‌ترین مشخصه این پارک، ترکیب بودن آن با مرکز خرید است. ده‌­ها واحد تفریحی مناسب جهت تفریح در استانبول برای هر سن و سلیقه‌­ای وجود دارد. تمام این واحدها به گونه­ای طراحی شده‌اند که شهروندان با نقص جسمانی هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. جدا از بخش تفریحی، یک مرکز خرید نیز در این منطقه وجود دارد که مساحت آن 110 هزار متر مربع است. می­توانید وعده غذایی خود را بخورید، به سینما بروید، بولینگ بازی کنید و با تراموا از همه جا بازدید کنید. ویالند دارای مساحت 10 هزار مترمربعی است و این فضای گسترده به محلی برای برگزاری اکثر کنسرت­ها و رویدادهای فرهنگی اختصاص داده شده است.

دنیایی از تفریح و هیجان را می توانید در شهربازی ویالند استانبول تجربه کنید، این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های استانبول و همینطور بهترین پارک موضوعی است که در کشور ترکیه وجود دارد. جالب است بدانید که از شهربازی ویالند استانبول به عنوان دیزنی لند ترکیه یاد می‌شود و مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز و مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. این شهربازی پرهیجان، در سال ۲۰۱۵ در میان ۸۰۰ پارک موضوعی که در اروپا وجود دارد در مقام پنجم جای گرفت. همچنین لازم به ذکر است که دقیقا در کنار شهربازی استانبول، مرکز خرید بزرگ و معروفی واقع شده که می‌توانید ساعات باقی‌مانده روز خود را به آن اختصاص دهید. اینگونه، با یک تیر دو نشان خواهید زد. اگر شهربازی ویالند استانبول را برای گذراندن روز تعطیل خود انتخاب کرده‌اید، این را دارید که میان بیش از بیست بازی بگردید و برای حتی چند ساعت، رنگ شور و هیجان به استانبول‌گردی خود بزنید.

 

پارک آبی آکوا مارین استانبول

آکوا مارین استانبول از پارک آبی‌های معروف استانبول است. پارک وسیع و بزرگ آبی استانبول با نام آکوا مارین در محله فاتح ساخته شده است و از جمله تفریحات و سرسره‌های آبی و هیجان‌انگیز آکوا مارین می‌توان به چاله سیاه، کامیکاز و سرسره بلند آن اشاره کرد که شما را به سر شوق می‌آورد. توجه داشته باشید که از دیگر امکانات آکوا مارین می‌توان به استخر المپیک و استخر موج اشاره کرد که برای ساعاتی استراحت در آب بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند. در ادامه بازی‌های دریایی، رفتینگ، استخر کودکان، انیمیشن و ... از دیگر امکانات آکوا مارین به حساب آمده و گنجایش این پارک آبی 3000 نفر است. از آنجایی که آکوا مارین مجموعه‌ای روباز است، بسته به آب و هوا، زمان باز بودن و فعالیت آکوا مارین در طی سال متفاوت است. پس حواستان به این موضوع باشد که آکوا مارین اغلب در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور کلی طرفدار دارد. در کنار استخرهای شنای بزرگسال‌ها، صندلی و چتر ساحلی چیده شده است و بعد از شنا می‌توانید ریلکس کنید و آفتاب بگیرید. پارک مارین، استخرهای متفاوت و متنوعی دارد. این استخرها شامل استخر المپیک، استخر مخصوص بچه‌ها، استخرهای بزرگ و کوچک می‌شوند. در کنار استخرها دی‌جی‌ حضور دارد که موسیقی مناسب با حال‌و‌هوا را پخش می‌کند و شور و هیجان بیشتری به این روز تابستانی شما می‌دهند. برای دسترسی به این پارک آبی می‌توانید از سرویس‌های رایگان آکوامارین استفاده کنید. تنها کافیست با شماره‌های تماس این مرکز تفریحی تماس گرفته و سپس در ساعت مشخص شده، در نزدیک‌ترین ایستگاه ممکن حاضر باشید و یک روز به یادماندنی را در استانبول برای خود و دوستانتان بسازید.

 

کوئست

اگر واقعا به دنبال حس هیجان هستید ما quest را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با شرکت در این بازی داستان ناتمامی را تمام می‌کنید و در هیجان یک داستان واقعی غرق می‌شوید. در این بازی می‌توانید به مطب دکتر سلیم آکسوی، دکتر آدم‌کش در سال 1970 بروید و با دنبال کردن سر نخ‌ها از اسرار دکتر پشت درب‌های قفل شده سر در آورید. هوش شما نقشه‌ها و تله‌های دکتر را خراب می‌کند و می‌توانید از این بازی خارج شوید. البته در نظر داشته باشید که فرار از این بازی به این سادگی‌ها نیست و دکتر از آمدن شما باخبر است. کوئست برای شما تجربه یک هیجان واقعی خواهد بود و پایان بازی اصلا قابل پیش‌بینی نیست چراکه پایانی غیرمشابه به هم خواهید داشت.

این یک بازی تیمی در گروه‌های 2 الی 5 نفره است و تمام اعضا باید بالای 16 سال باشند. بازی به مدت 60 دقیقه است و اگر دیر به آن برسید ممکن است زمان کافی برای اتمام بازی نداشته باشید، از این رو بهتر است 5 دقیقه زودتر از زمان تعیین‌شده با هم‌تیمی‌های خود در کوئست حضور پیدا کنید.

 

پارک اسفانبول استانبول

اسفانبول، نام یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهر بازی‌های استانبول است که در فضایی وسیع و 200 هزار مترمربعی قرار گرفته است و با عبور از درهایش، به دنیایی از هیجان پا می‌گذارید. این شهربازی که به تازگی ساخته شده است. اسفانبول، مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز و مختلف است که سرگرمی و خوشگذرانی را برای کوچک و بزرگ خانواده مهیا می‌کند. وقتی شهربازی اسفانبول را برای تفریح انتخاب می‌کنید، فرصت آن را دارید تا در میان بیش از 20 بازی گردش کنید و برای چند ساعت، رنگی از شور و هیجان به استانبول‌گردی خود بزنید.

البته که بازی‌های هیجانی و مختلف، تنها بخش شهربازی اسفانبول نیستند و امکانات دیگری چون 12 کافه و رستوران، فروشگاه‌های سوغاتی و سالن برگزاری مراسم نیز در اسفانبول تعبیه شده‌اند. در انتها جالب است بدانید با آن که افتتاح شهربازی اسفانبول در سال 2013 بود؛ اما سالانه و تا‌کنون، بازدیدکنندگان و گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. بنابراین، همان طور که می‌بینید همه چیز برای یک خوش‌گذرانی متفاوت در استانبول آماده است. به یاد داشته باشید که اسفانبول در واقع یک مجموعه‌ بزرگ است که شهربازی تنها یکی از بخش‌های آن است. قسمت‌های دیگر اسفانبول شامل مرکز خرید و مرکز نمایش است. اجراهای هنری نیز در اسفانبول به چشم می‌خورد.

 

دلفیناریوم

نمایش‌هایی که دلفین‌ها، نهنگ‌های سفید و سایر پستانداران دریایی از خودشان به عموم نشان می‌دهند، همواره برای برخی از افراد بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و از تماشای آن‌ها لذت می‌برند. حال اگر شما هم جزو این دسته از افراد علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌دهیم که در سفرتان به استانبول از رفتن به دلفیناریوم آن غافل نشوید. این مرکز نمایش چیزی حدود بیش از 1000 نفر ظرفیت دارد و در کنار تماشای نمایش پستانداران دریایی می‌توانید فعالیت‌هایی چون شنا و یا غواصی نیز داشته باشید. همچنین اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید دلفین‌ها را از فاصله‌ی نزدیک تماشا کنید.

حدود 5800 متر از این پارک به فضای داخلی اختصاص داده شده است که شامل هفت استخر و سالن‌های مختلف است. پارک دلفین‌های استانبول هفت استخر به هم پیوسته دارد که به طور کلی 3100 متر مکعب مساحت دارند. توریست‌ها و گردشگران تور استانبول برای گذراندن چند ساعت از زمان خود، می‌توانند از پارک دلفین‌ها بازدید کنند و نمایش‌های جذاب و دوست‌داشتنی آن‌ها را ببینند. از جمله حیوانات دریایی که در این پارک خواهید دید، دلفین‌ها، شیر دریایی، شیرماهی، نهنگ سفید و … هستند. نمایش این موجودات دوست داشتنی و باهوش، تنها یک ساعت طول کشیده و بعد از آن می‌توانید از دلفین‌ها از نزدیک بازدید کنید و یا حتی به آن‌ها دست بزنید.

دلفیناریوم استانبول این امکان را برای توریست‌ها و گردشگران تور استانبول به وجود آورده تا بتوانند در کنار دلفین عکس یادگاری بگیرن. و یا در استخرهای پنج متری، همراه با دلفین‌ها شنا کنند. البته باید به یاد داشته باشید که شنا کردن همراه با دلفین‌ها باید بدون جلیقه باشد. همینطور در فصل زمستان کودکان بالای ده سال و در فصل تابستان کودکان بالای شش سال امکان شنا کردن به همراه دلفین‌های دوست داشتنی را خواهند داشت.

تفریحات هیجان انگیز در استانبول را بشناسید!

توریست‌ها و گردشگران با بهترین قیمت تور استانبول می‌توانند بعد از نمایش و یا شنا همراه با دلفین‌ها، خستگی خود را در رستوران و کافه‌های پارک رفع کنند. در رستوران‌های این پارک غذاهای ترکی و بین‌المللی سرو می‌شوند. در این پارک همچنین یک سالن آمفی تئاتر و یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت 120 خودرو وجود دارد. از دیگر تفریحات این پارک می‌توان به استخر واترپلو، زمین تنیس، والیبال ساحلی و … اشاره کرد. برای تماشای این دلفین‌های دوست‌داشتنی می‌توانید تهیه بلیط ارزان استانبول را از سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید.

 

موزه توهمات استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در استانبول، موزه توهمات آن است که با ورود به آن انگار وارد دنیای دیگری شده‌اید. دنیایی که در آن گیج شده و به آن چه که می‌بینید شک می‌کنید ولی در عین حال از هر آنچه که در لحظه تجربه می‌کنید، لذت می‌برید. در این موزه تنها با استفاده از نور و رنگ خطای دید ایجاد شده و شما را گمراه می‌کند. این موزه اتاق‌های متعددی درد که درون هر یک تجربه‌ای متفاوت کسب می‌کنید.

به عنوان مثال در اتاق تونل گرداب پلی وجود دارد که اطراف آن به وسیله نورهایی احاطه شده است و تنها کاری که باید انجام دهید، عبور از این پل است. نکته‌ای که در خصوص این تونل وجود دارد، این است که به واسطه بازی با نورهای اطراف پل شما دچار توهم شده و گمان می‌کنید پلی که از روی آن در حال گذر هستید، تکان می‌خورد؛ در حالیکه همه چیز ثابت بوده و این موضوع زاییده تخیل شما به خاطر نحوه نورپردازی اطراف است.

همچنین در اتاق بی‌نهایت حس می‌کنید در دنیایی گرفتار شده‌اید که خلاص شدن از آن بی‌معنی است! دلیل آن چیست؟ در این اتاق آینه‌های بلند زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما هنگام راه رفتن در آن، تصویر خود را در هر 4 طرف مشاهده کنید. در نتیجه حضور این آینه‌ها، شما نهایتا دچار سردرگمی می‌شوید و گمان می‌کنید که هرگز به انتهای این اتاق نمی‌رسید. از جمله دیگر اتاق‌های موزه توهمات می‌توان به اتاق هولوگرام، اتاق ایمز، اتاق جدول کلون، اتاق چرخان و اتاق توهم چهره توخالی اشاره کرد. این موزه بخش‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • اتاق ایمز

در بازدیدتان از این موزه اگر به این اتاق بروید، در هر قسمت آن بایستید با توجه به موقعیتتان می‌توانید اندازه‌ای متفاوت از ابعاد خود را ببینید. این اتاق یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز برای شما به ارمغان می‌آورد که طی آن، شما آنچه می‌بینید هستید و نه آنچه واقعا هستید. در یک قسمت اتاق بسیار بزرگ‌تر از تصورتان هستید و در قسمتی دیگر بسیار کوچک‌تر. در نتیجه در این اتاق انگار یا کوچک‌تر از اندازه واقعی خود هستید یا بزرگ‌تر!

  • تونل گرداب

در این بخش موزه شما بر روی یک پل قرار دارید که ثابت است اما به سبب نورپردازی اطرافش احساس می‌کنید که این پل معلق است و شما بر روی آن در حال حرکت هستید. زمین زیر پایتان در این پل نمی‌لرزد اما شما احساس می‌کنید دارید تکان‌تکان می‌خوردید. حالا واقعا ثابت هستید یا دارید تکان می‌خورید؟

  • اتاق‌های بی‌نهایت

این اتاق پوشیده از‌ آینه‌هایی با ارتفاع بلند است که سبب می‌شود توهمی از فضای نامتناهی به وجود آید. بنابراین وقتی در این اتاق هستید انگار در جایی هستید که انتها ندارد و شما در این بی‌انتهایی تبدیل به موجوداتی می‌شوید که همه جا هستند؛ هم در شرق و هم در غرب، هم در شمال و هم در جنوب.

 

تنگه بسفر استانبول

از جمله دیگر بهترین تفریحات استانبول می‌توان به تنگه بسفر اشاره کرد. بدون شک گشت و گذار در این تنگه خاطرات خوش و متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. جالب است بگوییم که تنگه بسفر محل اتصال قاره‌های اروپا و آسیا به یکدیگر است. تفریح و تماشای طبیعت روی این تنگه به دلیل موقعیت خاصش، یک تجربه منحصر به فرد به شمار می‌رود. در این تنگه امکان این هسا که سوار کشتی کروز شوید و هنگام تماشای طبیعت، از خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های کشتی لذت ببرید.

 

اتاق فرار توزک

توزک نیز در دسته بهترین تفریحات استانبول جای گرفته و لحظات هیجان‌انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. این اتاق فرار به این صورت است که شما داخل یک اتاق با ظاهر عجیب و غریب قرار می‌گیرید. برای خروج از این اتاق باید درهای قفل‌شده را باز کنید. نکته مهمی که در مورد اتاق فرار توزک وجود دارد، این است که برای گشودن قفل درهای آن، باید از وسایل و سرنخ‌هایی که در محیط اطرافتان قرار داده شده است، استفاده کنید. مدت زمان بازی توزک یک ساعت بوده و در این مدت به ظاهر کوتاه هیجان بسیاری را برای فرار از اتاق تجربه خواهید کرد.

 

ژوراسیک لند استانبول

ژوراسیک لند یکی از بهترین جاهای ممکن برای تماشای دایناسورها و به دست آوردن اطلاعات درباره موجودات عظیم‌الجثهی ماقبل تاریخ برای کودکان است. این پارک حدود هفتاد نوع از دایناسورها را شبیه‌سازی کرده و برای نمایش در دید کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد. مساحت ژوراسیک لند استانبول حدود ده هزار متر مربع است و علاوه بر استخوان‌ها، تخم‌های دایناسوری را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به سینماهای چند بعدی نیز بروید و هیجان بیشتری را تجربه کنید. در این مجموعه بخشی برای بازی‌های لیزری، کافه و رستوران‌های مختلف وجود دارد تا در صورتی که بخواهید چیزی میل کنید، لازم نباشد به بیرون از پارک بروید. برای ورود به ژوراسیک لند لازم است بلیط تهیه کنید.

 

 

 

ویا سی تما

شهربازی ویا سی تما از جمله مکان‌هایی است که افراد دوستدار هیجان را جذب خود می‌کند. با حضور در ویا سی تما می‌توانید حضور در بیش از سی و پنج بخش مختلف تفریحی را تجربه کنید. یک ترن هوایی هیجان‌انگیز که فایر نام دارد، از سریع‌ترین ترن‌های هوایی ترکیه به شمار می‌رود. به طوری که در عرض کم‌تر از چند ثانیه اوج سرعت را تجربه می‌کنید. این ترن هوایی حدود ۹۸۰ متر طول و ۵۵ متر ارتفاع دارد و در هر بار دوازده نفر می‌توانند سوار شوند. علاوه بر این، این پارک طولانی‌ترین تونل آبی استانبول را داراست که شما را به دنیای زیر آب می‌برد تا از تماشای آن حیرت کنید. شهربازی ویا سی تما در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و در روز یکشنبه از ساعت ۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است. مبلغ ورودی این مجموعه برای افراد بزرگسال ۹۴ لیر و افراد زیر ۱۴ سال ۸۴ لیر می‌باشد.

 

آکواریوم استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات استانبول، بازدید از آکواریوم غول‌پیکر آن است که برای سفری به درون آب، گزینه‌ای بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز به ‌شمار می‌رود. در این آکواریوم امکان شنا با ماهی‌ها و کوسه‌ها و غذا دادن به آن‌ها برای شما فراهم است. این آکواریوم 6000 متر است. آکواریوم استانبول، یکی از بهترین آکواریوم‌ها از نظر توریست‌های بین‌المللی است. در این آکواریوم بالغ بر 1500 موجود دریایی و خشکی حضور دارند. مخازن کوسه هوایی، کافه‌های متعدد و سالن سینمای 5 بعدی این مجموعه می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

جالب است بدانید که اغلب این مکان هیجان‌انگیز میزبان جلسات کاری مهم، مهمانی‌ها و یا برگزاری مراسم جشن و عروسی است. افراد می‌توانند با رزرو وقت و سالن مورد نظرشان، دورهمی رویایی و جذابی را در زیر دریا تجربه کنند. در اغلب بخش‌های این مجموعه تفریحی عکاسان حرفه‌ای حضور دارند که آماده خدمات رسانی به گردشگران و ثبت لحظه‌های هیجان‌انگیز آن‌ها هستند. می‌توانید با پرداخت مبلغی، بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌های خود را از تجربه شگفت‌انگیز بازدید از زندگی درون دریا به ثبت برسانید. اگر مشتاق بازدید از این آکواریوم هستید، نگران سفر و اقامت خود نباشید. شما می‌توانید رزرو هتل استانبول را در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید.

 

جنگل نوردی در جنگل بلگارد استانبول

جنگل بلگارد به فاصله 15 کیلومتر از استانبول واقع شده است. این جنگل پر است از درختان بلوط، توس شرقی، ممرز و شاه بلوط آناتولی. در بلگارد بالغ بر 70 گونه پرنده و 20 نوع پستاندار زندگی می‌کنند. منظره این جنگل در فصل پاییز بسیار تماشایی است. خوب است به بهانه بازدید از این جنگل زیبا و خوش‌رنگ ‌و لعاب چند ساعتی از شلوغی استانبول فاصله بگیرید و با دوچرخه‌سواری، دویدن یا پیاده‌روی در جنگل بلگارد ریه‌های خود را از هوای تازه پرکنید. در سفر با تور لحظه آخری استانبول می‌توانید از این جنگل دیدن کنید.

 

ماراتن استانبول

می‌دانیم که پاییز استانبول از اواخر سپتامبر تا دسامبر است. یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که در پاییز رخ می‌دهد، ماراتن استانبول است. تجربه یک پیاده‌روی با چند هزار نفر. در مسیر ماراتن استانبول، از کنار تنگه بسفر استانبول رد می‌شوید و در پایان از مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی می‌گذرید و به استادیوم اینونو می‌رسید. غالبا ثبت‌نام برای شرکت در این ماراتن تا نیمه اکتبر ممکن است. اگر در فصل پاییز به استانبول سفر کردید و علاقه‌مند به برنامه‌های این‌چنینی هستید حتما در این ماراتن ثبت‌نام کنید.

 

سخن آخر

اهمیتی ندارد به کجا سفر ‌کنید، تنها چیز مهم این است که آنجا را کشف کنید! زیبایی‌های مقصد خود را پیش از سفر بشناسید. در سفر خیابان‌گردی کنید، تفریحات متفاوتی را تجربه کنید که شاید خیلی‌ها تجربه نکنند. اینگونه شما داستان جدیدی از ماجراجویی‌هایتان برای تعریف ‌کردن دارید. استانبول شهر زیبا و پر رفت ‌و آمدی است ولی مثل بسیاری از مقصدهای جهان، خیلی‌ها از همه تفریحات آن خبر ندارند. در نوشته‌ای که خواندید، سعی کردیم گوشه‌ای از تفریحات استانبول را به ‌شما معرفی کنیم و بگوییم که اگر با هزینه کم‌تری سفر می‌کنید اصلا نگران نباشید. چرا‌ که تفریحات ارزان استانبول به‌ اندازه کافی جذاب و به ‌یاد‌ماندنی هستند. در خاطر داشته باشید غذاهای خیابانی را حتما بچشید، خود را محدود به سیمیت و دونر کباب‌های رستوران‌ها نکنید. از زیبایی‌های تنگه بسفر از بالای پل گالاتا غافل نشوید. با بادکنک‌های رنگارنگ بالات عکسی به یادگار بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استانبول، به راهنمای سفر به استانبول مراجعه کنید.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/440277/