تاریخ : 1401,شنبه 15 مرداد19:07
کد خبر : 440392 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مداحان کویتی از بحرین در آستانه عاشورای حسینی اخراج شدند

رژیم آل‌خلیفه چند مداح کویتی را به دلیل مشارکت در مراسم عزاداری ماه محرم اخراج کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  رژیم آل خلیفه در یک محدودیت مذهبی جدید و آزار و اذیت فرقه‌ای علیه شیعیان ، تعدادی مداحان کویتی را به دلیل مشارکت در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام اخراج کرد.

به گزارش العهد، بحرین درهای خود را به روی صهیونیست‌ها باز می‌کند و همه امکانات را برای آنها فراهم می‌کند تا مراسم خود را در کنیسه خود انجام دهند و این درحالی است که شیعیان را از انجام مراسم دینی خود باز می‌دارد.

در همین راستا «صالح عاشور» نماینده سابق پارلمان کویت در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت بحرین برای اولین بار کویتی‌ها به ویژه مداحانی را که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، اخراج می‌کند.

یکی از فعالان بحرینی در صفحه توئیتر خود نوشت: مداحان حسینی « محمد الحجیرات، علی بوحمد و محمد فریدون » از بحرین اخراج شده‌اند.

اخراج محمد الحجیرات یکی از افراد شناخته شده در زمینه تولید فنی و عزاداری حسینی منجر به اعتراض مردمی شده است.

الحجیرات هم در صفحه توییتر خود نوشت، بر اساس تصمیم وزارت کشور بحرین مبنی بر ممنوعیت مشارکت وی در مراسم عزاداری محرم، بحرین را به مقصد کویت ترک کرده است.

الحجیرات پیش از بازگشت به کویت در توئیتی نوشت: به احترام حرمت این شب‌های بزرگ و دفع فتنه و برهم زدن آرامش مجالس عزاداری امام حسین ، با احترام بحرین را ترک خواهیم کرد.

«جمعیت عمل اسلامی » (امل) بحرین اخراج مداحان توسط آل خلیفه را محکوم کرد و گفت: این اقدام در ادامه سختگیری‌ها علیه آزادی دینی و اکثریت جمعیت بحرین انجام می‌شود.

جمعیت امل اسلامی در ادامه از ملت بحرین خواست تا در برابر این اقدامات مذموم و فرقه‌ای بایستند و از آل‌خلیفه نیز درخواست کرد که از سرکوب شیعیان دست بردارد.

همچنین ائتلاف «14 فوریه» نیز این اقدام را محکوم کرد و گفت اخراج مداحانی از کشورهای حوزه خلیج فارس در ایام ماه محرم عبور از قوانین کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس و روابط اجتماعی، فرهنگی، انسانی و تاریخی میان ملت‌های این منطقه است.

این درحالی است که مقامات بحرینی سلسله محدودیت‌ها و آزار و اذیت های مذهبی را که از ابتدای ماه محرم علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام انجام داده اند، تشدید کردند.