تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد01:00
کد خبر : 440643 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت:ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود، لذا موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یوسف نوری در شورای عالی جشنواره‌ها و مسابقات ورزش دانش‌آموزی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه انسانی، انسان آماده است. نگاه ما به ورزش، تحقق ساحت زیستی بدنی است، اما این ساحت، با نگاهی کمال گرا، فراتر می‌رود. ساحت زیستی بدنی یک موقعیت طبیعی برای ورزش است.

او گفت: یک سری ساحت‌های دیگر وجود دارد که به ساحت زیستی بدنی مرتبط هستند. وقتی نگاه، متعالی شد، ساحت، اعتقادی اخلاقی می‌شود.

نوری اظهار کرد: ورزش تحقق یک ساحت نیست؛ در دوران کرونا افزایش وزن دانش‌آموزان را داشتیم و ساختار‌های قامتی آنان بهم ریخت. در این صورت انسان آماده نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود لذا ما موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: استعدادیابی دانش‌آموز باید ادامه داشته باشد، باید نیم رخ دانش‌آموز را تهیه کنیم. در آموزش و پرورش ۱۴۵ آزمون داریم که از طریق آنان، دانش‌آموز را تقریبا می‌شناسیم لذا لازم است نیم رخ واقعی دانش‌آموز احصاء شود.

نوری گفت: هدف ما قهرمانی نیست هدف ما قرار گرفتن دانش‌آموز در یک موقعیت برای شناسایی استعداد است. اگر افراد توانایی جسمی داشته باشند و این توانایی شکوفا نشود مناسب نیست.

وی ادامه داد: بحث تقویم زمانی مسابقات ورزشی باید با همکاری فدراسیون‌های وزارت ورزش صورت بگیرد. در آموزش و پرورش نیز آمادگی برای برگزاری مسابقات زیر ۱۸ سال وجود دارد. فدراسیون‌ها ظرفیت خوبی برای توانمندسازی معلمان هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسابقات بین المللی ورزش را در دستور کار قرار می‌دهیم. همچنین معتقدم لیگ بازی‌های محلی را نیز باید برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: سفر‌های تربیتی برای دانش‌آموزان اعجاب برانگیز است لذا برنامه داریم این اقدام را نیز با قوت ادامه دهیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، نوری خطاب به ستاری فرد گفت: برنامه ورزش صبحگاهی باید در دستور کار باشد. نباید از ورزش اعراض کنیم فرهنگ جامعه باید اینگونه باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برنامه داریم قهرمانان ورزشی را به دانشگاه فرهنگیان وارد کنیم و بحث استخدام آنان را نیز پیگیری خواهیم کرد.