تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد01:10
کد خبر : 440646 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

هیجان در انتخاب رشته کنکور ممنوع

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: داوطلبان در زمان انتخاب رشته به هیچ عنوان هیجان نداشته باشند و استعداد و علایق خود را در این امر جدی بگیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هادی بهرامی احسان در برنامه ششمین دوره برگزاری روزی با دانشگاه تهران که هم اکنون در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: از داوطلبان خواستارم که در انتخاب رشته هیجان زده عمل نکنند. یعنی غرق در رویا نشوند و خیال پردازی نکنند. داوطلبان باید استعداد خود را در اولویت انتخاب رشته قرار دهند و حتی در این زمینه از مشاور هم در صورت نیاز کمک بگیرند.

او افزود: ممکن است داوطلبی در رشته‌ای موفق شود؛ اما استعداد او در رشته‌ای دیگر باشد. بنابراین در زمان انتخاب رشته تمام رشته‌ها باید دقیق و حتی با کمک مشاور مطالعه شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: علاقه یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب رشته است و نباید با اجبار، تاکید و جو سازی دیگران رشته‌ای انتخاب شود؛ بنابراین استعداد مهم است.

استاد روان شناسی دانشگاه تهران افزود: امکانات یکی دیگر از عوامل انتخاب رشته است که موفقیت در بستر آماده و کامل بروز می‌کند؛ پس رعایت آن امری لازم و ضروری است.

بهرامی احسان در پایان افزود: موفقیت فقط با یک شتاب و سرعت گیری برای پرواز به دست نمی‌آید و تداوم آن شرط ضروری است.