تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد11:48
کد خبر : 440669 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ادامه تحصیل در استرالیا؛ میان‌بری برای کسب موفقیت شغلی و تحصیلی

یک سوال پرتکرار؛ شرایط ادامه تحصیل در استرالیا چیست

ادامه تحصیل در استرالیا؛ میان‌بری برای کسب موفقیت شغلی و تحصیلی یک سوال پرتکرار؛ شرایط ادامه تحصیل در استرالیا چیست استرالیا در کنار ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، به عنوان یکی از برتر...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، استرالیا در کنار ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، به عنوان یکی از برترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه ادامه تحصیل در استرالیا، از زندگی دانشجویی بی‌نظیر، محیطی امن و آرام و جامعه‌ای متشکل از مردم مهاجرپذیر، نهایت لذت را ببرید. از سوی دیگر، دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان بین‌المللی با روش‌های مختلف حمایت می‌کنند؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های پایه و پشتیبانی تحصیلی اشاره کرد. با این حال، پیش از تصمیم‌گیری برای تحصیل در استرالیا، باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. در این مطلب، به شرایط ادامه تحصیل در این کشور مدرن و زیبا می‌پردازیم.

 

چرا استرالیا بهترین کشور برای تحصیل است؟

استرالیا کشوری چند فرهنگی و پویا با مردمی پرانرژی است. وقتی به تحصیل در استرالیا فکر می‌کنیم، مزایای متعدد این کشور به ذهن‌ ما خطور می‌کند. همچنین در استرالیا، به دلیل امکانات تحصیلاتی در سطح جهانی، آب و هوای دلپذیر، فرصت‌های کاری پس از تحصیل و استاندارد بالای زندگی، تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال رشد است. اگر شما نیز به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، باید بدانید که استرالیا یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل است.

مزایای تحصیل در استرالیا عبارتند از:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا (در مقایسه با سایر مقصدهای آموزشی محبوب) بسیار ارزان‌ است
  • کیفیت بالای آموزش: برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در استرالیا واقع شده‌اند. همچنین شش مورد از آن‌ها در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند
  • پایین بودن هزینه زندگی: هزینه زندگی در استرالیا، کمی بالا است. اما در مقایسه با انگلستان یا آمریکا، بسیار ارزان می‌باشد
  • فرصت‌های شغلی متعدد: بازار کار در استرالیا پر از فرصت‌های شغلی مناسب است. همچنین دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته در حین تحصیل، کار کنند
  • تنوع فرهنگی: استرالیا از نظر تنوع فرهنگی، یکی از کشورهای خاص جهان است. مردم آن نیز به خاطر سبک زندگی آرام و رفتار دوستانه با دانشجویان بین‌المللی، معروف هستند

بررسی دقیق شرایط ادامه تحصیل در استرالیا

ادامه تحصیل در استرالیا، یک انتخاب هوشمندانه برای آینده شغلی شما است. پیش از هرچیزی، باید بدانید که دانشگاه‌های استرالیا از نظر کیفیت آموزشی، شهرت علمی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی، رتبه بالایی دارند. لازم به ذکر است که 15 نفر از برندگان جایزه نوبل، جزو فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی این کشور پیشرفته هستند.

یک سوال پرتکرار؛ شرایط ادامه تحصیل در استرالیا چیست

در سوی دیگر، برخی از شهرهای استرالیا مانند ملبورن، سیدنی، بریزبن یا آدلاید، بهترین وضعیت را در میان شهرهای دانشجویی سراسر جهان دارند. عامل دیگری که تحصیل در استرالیا را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند، این است که دولت استرالیا امکانات فراوانی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

آیا می‌دانستید استرالیا، کشوری پیشگام در زمینه تحقیقات در مباحث علمی و آموزشی است؟ استرالیا در خط مقدم نوآوری و ارائه فناوری‌های جدید قرار دارد. همچنین این کشور با کشف و ابداع IVF، پنی سیلین و حتی وای فای، تاثیر بسزایی بر پیشرفت‌های بشری دلشته است. در ادامه، با مقاطع تحصیلی مختلف استرالیا آشنا می‌شویم.

تحصیل کارشناسی در استرالیا

پیش از اقدام برای تحصیل کارشناسی در استرالیا، باید بدانید که روش‌های تدریس در این دوره‌ها تقریبا مشابه روش‌هایی است که در دانشگاه‌های انگلستان استفاده می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی با ترکیبی از سخنرانی‌ها، سمینارها، آزمایشگاه‌ها، کار میدانی یا صنعتی (در صورت لزوم) آموزش داده می‌شوند. در استرالیا، دانشجویان باید در مورد کار خود انگیزه داشته باشند تا بتوانند موفق شوند و کسب نمره کافی در برنامه‌های آموزشی تنها با مطالعه و تحقیق مستقل میسر خواهد شد.

فضای آموزشی در استرالیا، بسیار دوستانه است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در استرالیا چنین می‌گویند که اگر سوال یا مشکلی داشته باشند، اساتید در دسترس هستند. لازم به ذکر است که مدارک کارشناسی در استرالیا به طور مداوم از سال اول ارزیابی می‌شوند. بنابراین تمام نمرات شما از ابتدای دوره، تاثیری انکارناپذیر بر نتیجه نهایی و مدرک شما دارند. در برخی از سیستم‌های آموزشی، فقط نمره‌های کسب شده در سال دوم و سوم برای تعیین نمره نهایی دانشجو محاسبه می‌شوند.

اخذ یک مدرک کارشناسی در استرالیا مانند لیسانس هنر، لیسانس بازرگانی یا لیسانس علوم، سه سال طول می‌کشد. البته برای اخذ مدارک حرفه‌ای و تخصصی مانند لیسانس فیزیوتراپی، لیسانس دامپزشکی یا لیسانس هنرهای زیبا، باید دوره تحصیلی طولانی‌تری را تکمیل کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

یک دوره تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا به شما کمک می‌کند تا در مطالبی که در دوره کارشناسی فرا گرفته‌اید، عمیق‌تر شوید و در همان حوزه، شروع به کار کنید. در استرالیا، شما در یک محیط آموزشی مناسب قرار می‌گیرید تا مباحث نظری را بیاموزید و آزمایش کنید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، شما این شانس را خواهید داشت که از فرصت های آموزشی بی نظیری که دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌دهند، استفاده کنید. البته باید واجد شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا باشید.

برخی از الزامات اولیه برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

  • مدرک فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر یا داشتن پیشینه تحصیلی مورد قبول
  • کسب حداقل نمره لازم در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل
  • کسب حداقل نمره مورد نیاز در GMAT (برای برخی دوره‌ها، ضروری است)

تحصیل دکترا در استرالیا

دوره دکترا که به اختصار PhD نامیده می‌شود، یک دوره پژوهشی است. روند تحصیل دکترا در استرالیا شامل انتخاب یک تخصص و تحقیق در مورد آن است که متمرکز بر کسب دانش یا تفسیر مجدد نظریه‌ها و رویکردهای موجود خواهد بود. هدف این دوره درک کامل رشته و متد‌های مرتبط با آن است. همچنین باید توانایی‌های خود در ارزیابی انتقادی هنجارهای موجود را نشان دهید.

یک سوال پرتکرار؛ شرایط ادامه تحصیل در استرالیا چیست

اگرچه الزامات دقیق برای مدرک دکترا در سراسر جهان و از موسسه‌ای به موسسه دیگر متفاوت است، معمولا در استرالیا، دانشجویان باید از مدرک کارشناسی ارشد با رتبه علمی بالا برخوردار باشند تا در برنامه دکترا پذیرفته شوند.

برای اپلای در دوره دکترا در یک دانشگاه استرالیا، دانشجو باید حداقل 3 یا 4 سال در موضوع مرتبط با رشته انتخابی خود، تحصیل کرده باشد. همچنین باید نمره مهارت زبان انگلیسی بالایی داشته باشد. از سوی دیگر، برای شرکت در دوره دکترا، دانشجو باید پروپوزال و تحقیق ارائه کند.

با ادامه تحصیل در استرالیا، آینده‌‌ دلخواه خود را رقم بزنید

وقتی صحبت از مقصد مناسب برای تحصیل در خارج از کشور به میان می‌آید، نام استرالیا از گزینه‌های ایده‌آل و مناسب از نظر هزینه‌ است. اکثر دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در بالاترین درجات قرار دارند. از طرفی، استرالیا هرساله تعداد قابل توجهی دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند و در حال تبدیل شدن به سومین کشور پذیرای دانشجویان بین‌المللی در جهان است. سیستم آموزشی این کشور به گونه‌ای می‌باشد که با ارائه برنامه‌های آموزش عالی با کیفیت بالا، شما را برای آینده‌ای درخشان آماده می‌کند.


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/440669/