تاریخ : 1401,پنجشنبه 20 مرداد21:44
کد خبر : 440838 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر برگزار شد؛

معروفخانی: ۳۱۵ دانش آموز توسط جهادگران مورد تعلیم قرار گرفت

هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر با اهداف یازدهگانه مدنظر خود که در رأس آن محرومیت زدایی آموزشی از مناطق محروم است در راستای رسالت معلمی خود به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دو مرحله کارگاه آموزشی- توجیهی و فعالیت جهادگران در منطقه با حضور دانشجویان دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، فرهنگیان و... در روستاهای محروم بخش جوادآباد شهرستان ورامین برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر با اهداف یازدهگانه مدنظر خود که در رأس آن محرومیت زدایی آموزشی از مناطق محروم است در راستای رسالت معلمی خود به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دو مرحله کارگاه آموزشی- توجیهی و فعالیت جهادگران در منطقه با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، فرهنگیان و... در روستاهای محروم بخش جوادآباد شهرستان ورامین از تاریخ ۳۰ تیرماه الی ۱۱مردادماه برگزار شد.

از این رو حمیدرضا معروفخانی، مسئول اردوی جهادی وتر در گفتگو با ما در این خصوص گفت: در بخش اول به جهت آشنایی دانشجومعلمان با شیوه فعالیت و نکات تدریس در مناطق محروم، دوره آموزشی فشرده در طول سه روز با سرفصل هایی از جمله: معلم الگوی اسلامی، کارگروهی، انگیزه در کودکان و نوجوانان، چالش های تدریس در مناطق محروم، تجربه کلاس داری، تشویق یا تنبیه، رفاقت یا حکومت در کلاس و اصول یادداشت نویسی با حضور اساتید برجسته دانشگاه و فعال در حوزه آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی برگزار شد.

هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر

حمیدرضا معروفخانی افزود: در بخش دوم به مدت ۱۰ روز با حضور فعال جهادگران در روستاهای جوادآباد، محمدآباد، دمزآباد، طغان، حصارحسن بیک، حصاربالا، خاوه و قلعه بلند کلاس های درسی جبرانی مختلفی در پایه های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای دانش آموزانی که به سبب شیوع کرونا، کمبود امکانات و عدم وجود شرایط مساعد دچار افت درسی یا ترک تحصیل شده بودند تشکیل شد.

وی گفت: در این دوره از اردوی تدریس جهادی وتر در مجموع ۳۱۵ نفر دانش آموز مورد تعلیم توسط جهادگران قرار گرفتند که از این بین ۱۷۸ نفر دختر و ۱۳۷ نفر از آنان را دانش آموزان پسر تشکیل می‌دادند.

معروفخانی ادامه داد: جهادگران در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مدارس به تدریس مشغول بودند و عصرها در مساجد روستاها متناسب با نیاز به برگزاری کلاس‌های فرهنگی- هنری و حلقه های تربیتی پرداختند.

هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر

وی افزود: از آنجایی که همواره تاکید ما بر تحول در نظام آموزش و پرورش است، لذا تلاش شد تا تمامی مطالب با شیوه‌ای نوین تدریس شود که هم آموزش را برای دانش آموزان جذاب تر کند و هم یادگیری را برای آنان تسریع بخشد و علاوه بر آن بر امر تربیت تاکیدات لازم را داشته باشد به همین سبب در کنار کلاس های درسی، حلقه های دیگری در قالب‌های گوناگون تشکیل شد تا مفاهیم دینی و اخلاقی به دانش آموزان آموزش داده شود و بتوان تا حد ممکن بر فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه اثرگذاری داشت، از آنجایی که بانوان علی الخصوص مادران در تربیت فرزندان و فرهنگ سازی جامعه نقش ویژه ای دارند، حلقه های مجزایی به جهت مشاوره خانواده و توانمندسازی زنان روستا ایجاد شد و همچنان نیز ادامه دارد.

لازم به ذکر است طی مدت حضور جهادگران در منطقه بازدیدهایی از جانب فرمانداری، بخشداری، امام جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، رئیس دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی و سایر مسئولین مربوطه صورت پذیرفت و در روز آخر از اردوی جهادی نمایشگاهی از تمام فعالیت های هنری دانش آموزان ایجاد شد که مورد استقبال خانواده ها، معلمان، مسئولین منطقه و... قرار گرفت.