تاریخ : 1401,شنبه 22 مرداد21:31
کد خبر : 440931 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جایگاه دانشگاه الزهرا(س) در میان موسسات جهانی و ایرانی ارتقا یافت

دانشگاه الزهرا(س) رتبه جهانی ‏‏۱۹۲۵ در بین بیش از ۳۱۰۰۰ موسسه جهانی و رتبه ملی ۳۰ را در میان ۴۶۲ موسسه‌ ایرانی در این رتبه‌بندی کسب کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس(نسخه جولای ۲۰۲۲ ‏Edition ‎‏۲۰۲۲.۲‏‎.beta دانشگاه الزهرا(س) رتبه جهانی ‏‏۱۹۲۵ در بین بیش از ۳۱۰۰۰ موسسه جهانی و رتبه ملی ۳۰ را در میان ۴۶۲ موسسه‌ی ایرانی در این رتبه‌بندی کسب کرده و ‏موفق به رشد۱۳۶ پله‌ای در جایگاه جهانی و رشد ۵ پله‌ای در جایگاه کشوری خود شده است.

این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه‎ Google ‎Scholar ‎و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود‎.‎

گفتنی است، این نظام رتبه‌بندی تحقیقات خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرده است و هر شش ماه یک بار (جولای و ژانویه) ، بیش از ۳۰۰۰۰ ‏موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی را در ابعاد وب‌سنجی (وزن:۵۰) و پژوهشی (وزن:۵۰)، مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار ‏می‌دهد.

از جمله اهداف این رتبه‌بندی، تشویق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به صورت ‏محتوای الکترونیکی، در راستای ارتقا دسترس‌پذیری عمومی جامعه است. 

از دیگر اهداف این رتبه‌بندی ارتقا کیفیت تحقیقات ‏پژوهشگران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.‎