تاریخ : 1401,یکشنبه 23 مرداد22:26
کد خبر : 441033 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی


در روند بازگشایی مدارس ضرورت اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس به صورت حضوری قطعی است و از همین امروز باید برای بازسازی اماکن، ایجاد سازوکار لازم برای تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله اجتماعی اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ابوالحسن کبیری در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با اشاره به لزوم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی اظهار کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از مشاغل مانند مراکز توزیع مواد غذایی و مراکزی که با عموم مردم ارتباط دارند، ضروری است و به طور قطع باید اجرا شود چراکه ابتلای یک فرد در این اماکن منجر به ابتلای افراد متعددی خواهد شد.

کبیری با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید تا رسیدن به یک مرحله مشخص ادامه پیدا کند، گفت: بازرسی از مراکز نباید متوقف شود و تذکر و اخطار باید به صورت جدی دنبال شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی و با توجه به شلوغی برخی از مراکز باید اقدامات پیشگیرانه لحاظ شود و مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفر اربعین در استان قزوین نیز اجرایی شود.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس به صورت حضوری قطعی است و از همین امروز باید برای بازسازی اماکن، ایجاد سازوکار لازم برای تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله اجتماعی اقدامات لازم انجام شود.

کبیری گفت: دستورالعمل چگونگی بازگشایی مدارس به مدیران مربوطه ابلاغ شده و در زمان بازگشایی مدارس، عدم رعایت این موارد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری صدا و سیما در پوشش برنامه های مذهبی و ملی به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تأکید کند، افزود: در کنار این موضوع، اطلاعات مورد نیاز در زمینه واکسن و پاسخگویی به شبهات توسط رسانه ها و صداوسیما به سمع و نظر مردم برسد و اهمیت دوز یادآور برای مردم تشریح شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین دلایل کنترل ویروس کرونا در کشور ایثار و از خودگذشتگی جامعه پزشکی بوده و آنها در خط مقدم مبارزه کرونا می باشند و نباید با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک زحمات آنها را چند برابر کرد.