تاریخ : 1401,سه شنبه 25 مرداد00:54
کد خبر : 441163 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آمریکا ۷ میلیارد دارایی مردم افغانستان را آزاد نخواهد کرد

بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، دولت واشنگتن به بهانه ترور سرکرده القاعده در افغانستان قصد آزاد کردن دارایی های این کشور را ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد ایالات متحده ۷ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی افغانستان را، که در خاک آمریکا نگهداری می شود، آزاد نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پس از کشته شدن ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده مذاکرات میان واشنگتن و طالبان متوقف شده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که این تصمیم دولت آمریکا موید آن است که پیشرفت اندکی در مذاکرات بین واشنگتن و طالبان در خصوص آزادسازی دارایی های مردم افغانستان صورت گرفته است و همین موضوع بهبود شرایط اقتصادی در افغانستان، کشوری که در آن میلیون ها نفر با گرسنگی مواجه هستند، را زیر سوال می برد.

در حالی که بانک مرکزی افغانستان برای از سرگیری وظایف کلیدی به شدت به این تامین مالی نیاز دارد، دولت بایدن حضور سرکرده القاعده در افغانستان را بهانه ادامه توقیف دارایی های مردم افغانستان کرده است.

اخیرا جو بایدن اعلام کرد: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.