تاریخ : 1401,چهارشنبه 26 مرداد02:53
کد خبر : 441274 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اربعین موضوعی فراتر از ادیان است

استاندار کردستان گفت: اربعین موضوعی فراتر از مذاهب و ادیان بوده و در این راستا جریان‌سازی مکتب حسینی به نفع جبهه حق و حقیقت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد اربعین استان در سنندج اظهار کرد: موکب‌های اعزامی به مراسم اربعین حسینی، پرچم و نماد ارادت کردستانی‌ها به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که باید زیرساخت و ملزومات لازم آنها فراهم شود.

وی افزود: این مراسم همه ساله با استقبال بی‌نظیر پیروان مذاهب مختلف مواجه است که این خود بر رسالت انسانی و جهانی نهضت امام حسین (ع) دلالت دارد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: این مکتب مهمترین عامل تقویت جبهه حق علیه باطل است و به همین دلیل دشمنان تمام توان خود را برای مقابله با آن بکار بسته‌اند.

زارعی کوشا افزود: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار جبهه حق است و لذا باید مسؤولان همه همت خود را صرف برگزاری هرچه بهتر این مراسم کنیم.

وی اظهار داشت: کردستان به عنوان استان معین مرز خسروی کرمانشاه از مبادی اصلی حرکت زائران اربعین است که در همین راستا دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را انجام داده و بخشی از نذورات مردمی برای اربعین حسینی نیز به این استان گسیل شده است.