تاریخ : 1401,جمعه 28 مرداد13:26
کد خبر : 441435 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مسیرهای پنجگانه ایلام از اعتبارات اربعین بهره مند خواهند شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مسیرهای پنجگانه ایلام از اعتبارات اربعین بهره مند می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سعید هژبری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: اعتبارات ابلاغی شهرداری‌های استان متناسب با نوع پروژه‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید برای اربعین ایجاد کنند.

وی، اعتبارات شهرداری‌ها را متفاوت از یکدیگر دانست و ادامه داد: شهرداری‌ها در شهرهایی که در مسیرهای پنجگانه اربعین قرار گرفته و به عنوان مسیر تردد زائرین مطرح هستند، باید متناسب با کالبد شهری خود، زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند.

معاون استاندار ایلام، ساماندهی ورودی و خروجی، ایجاد نمازخانه و سرویس بهداشتی عمومی، مدیریت پسماند، ارائه خدمات به موکب‌ها و ایجاد محل اسکان اضطراری را از مهمترین وظایف شهرداری‌ها در مقوله اربعین دانست و تصریح کرد: در بعضی از شهرها به ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه نیاز است که متناسب با برآورد آنها اعتبار در نظر گرفته شده و شهرداری‌ها بایستی با کمک اعتبارات داخلی خود نسبت به ساخت و بهره‌برداری از آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که پروژه احداثی تعریف نشده اعتبار ابلاغی باید برای بهسازی معابر و زیباسازی کالبد شهری هزینه شود.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: علاقمند بودیم که همه شهرداری‌های استان از اعتبارات اربعین بهره‌مند شوند اما با توجه به محدودیت شدید اعتبارات و مطالبات فراوان ایجاد شده در پروژه راه‌ها، تونل‌ها، سایبان‌ها و ضرورت تکمیل آن پروژه‌ها، به ناچار اعتبارات بعضی از پروژه‌ها کسر و یا حذف شده‌اند.

هژبری در پایان با اشاره به نقش مثبت شهرداری‌ها در برگزاری کنگره اربعین خاطرنشان کرد: لازم است که شهرداری‌ها نسبت به آماده‌سازی و زیباسازی فضاهای شهری و ورودی و خروجی شهرها اقدام کنند و با برخی اقدامات فرهنگی و فضای اربعین را در سطح شهر ایجاد و زمینه را برای عبور آسان و ایمن عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کنند.