تاریخ : 1401,دوشنبه 31 مرداد19:06
کد خبر : 441746 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

انتقاد یک فعال دانشجویی به نحوه بازگشایی دانشگاه فرهنگیان

معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران افزود: مادامیکه مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، توان تامین زیرساخت های موردنیاز در فرایند تربیت با کیفیت و کمیت مناسب معلمین را نداشته باشد، آموزش و پرورش را ناچار به جذب های بی حساب و کتابی میکند که به یقین، آسیب های جبران ناپذیری را در چند دهه آینده بواسطه خروجی های نامطلوب، به نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد آورد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حدیث روزبهانی، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران، در گفت و گو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در اعتراض به تداوم معضلات دانشگاه فرهنگیان و ضعف های ساختاری عدیده ای که همچنان بر مرکز تربیت معلم به مثابه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت حکمفرماست، گفت: در حال حاضر و در مواجهه با عیوبی که تیشه بر ریشه تربیت معلم مطلوب میزند و ماحصلی جز ترویج نگاه های حداقلی به صفر تا صد مناسبات این عرصه ندارد، دانشگاه فرهنگیان، با حاکمیت تفکراتی که علی رغم جابه جایی های صورت گرفته همچنان باقیست، اصرار به اجرای رویه های سابق و البته ناکارآمد دارد.

وی افزود: از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سیل عظیمی از انتقادات به روند ناقص بازگشایی تمامی ورودی ها و رشته ها در دانشگاه فرهنگیان وارد آمد که صراحتاً به مقامات ذی ربط منعکس گردید و بنا شد ضعف های متعددی که در ۲ سال ایام تعطیلات کرونا، قدمی در جهت رفع آن ها برداشته نشد، به مرور در دستور کار قرار گیرند و آغاز ترم جدید، مصادف شود با سر و سامان گرفتن انبوهی از نابسامانی ها.

روزبهانی گفت: متاسفانه، امروز با گذشت قریب به ۶ ماه از اعلام بازگشایی قطعی دانشگاه های سراسر کشور و نزدیک شدن به آغاز ترم تحصیلی جدید، همچنان در انتظار طرح ریزیِ اقداماتِ اصلاحی، در جهت رفع و رجوع نواقص و عزمی جدی در راستای از میان برداشتن موانعی که به استمرارِ آفتی به نام تربیت معلم مجازی می انجامد، به نظاره نشسته ایم و اما آنچه پابرجاست و تاریخ انقضا ندارد، عدم آمادگی پردیس ها و مراکز برای میزبانی از تمامی دانشجومعلمان به علت کمبود فضا و امکانات است. 

معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران افزود: مادامیکه مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، توان تامین زیرساخت های موردنیاز در فرایند تربیت با کیفیت و کمیت مناسب معلمین را نداشته باشد، آموزش و پرورش را ناچار به جذب های بی حساب و کتابی میکند که به یقین، آسیب های جبران ناپذیری را در چند دهه آینده بواسطه خروجی های نامطلوب، به نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد آورد!

وی اذعان داشت: از هر درگاهی که پیگیر اوضاع رسیدگی به کم و کاستی های موجود میشویم، عدم تخصیص بودجه به پردیس ها و مراکز، تنها باب توجیح مسئولین ذی ربط است که بار ها و بار ها تکرار میشود اما خود نیز به این امر واقفند که راه حل گذر از این معضلات، تخصیص بودجه های پی در پی‌ نیست بلکه چاره اندیشی، تدبیر و اتمام دست روی دست گذاشتن هاست. هر ارگان و نهادی، ممکن است مکرراً با چالش بودجه بندی مواجه شوند اما قطع به یقین، انفعال و امروز و فردا کردن و عادت به رویه غلط آموزش مجازی، گره را کور تر و مشکل به مشکل میافزاید.

وی در آخر گفت: تقاضایی که از ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان میشود، مبنی بر رفع نواقص و تمهید مقدماتی ست که در نهایت منجر به بازگشایی یکپارچه پردیس ها و مراکز در ترم جدید و پایان بخشیدن به روند معیوب آموزش مجازی برای تمامی دانشجومعلمان میشود که امید است به همت این مقام و عزم جدی دانشجومعلمان در مطالبه این مهم، میسر شود.